Affiliate ctvrtek #11 – ve vanocni nalade

1 minuta čtení

Vcera probehl Affiliate ctvrtek #11, ktery se nesl ve svatecnim duchu. Ucast byla opet hojna, dorazila predevsim spousta inzerentu a take nekolik affilaku. V uvodu se Mario omluvil za mirne nachlazeni a hned zacal publikum zasobovat zajimavymi cisly, kterymi navazal na predchozi Affiliate ctvrtek o webinarich.

Mario doplnil presna cisla o uspesnosti jeho posledniho webinare:

  • 750 prihlasenych lidi
  • 250 prislo na webinar – to potvrzuje (po korekci) drive avizovanou konverzi 30-50 %
  • 24 prodeju sluzby ihned + 4 pri naslednem obeslani + nasledne jeste prodano nekolik vytisku knihy

Dale probehlo predstaveni novinek v #czaffil – vyber nekolika z nich:

V uvodu se predstavil zastupce agregatoru pujcek. Nevzpomenu si na jmeno, protoze cely uvod byl zamereny na to, ze nekoho podvedli nebo nekdo povedl je, uz ani nevim. Kazdopadne nerozumim tomu, jak muze nekdo svych „5 minut slavy“ venovat tklivemu pribehu o tahanicich s konkurenci. Pro me osobne je focus na konkurenci vzdy signal nevyzralosti/komplexu nebo nejake levarny. Osobne se ridim pravidlem, ze konkurence moje ucty nazaplati a ani mi zadne penize neposle. Kdyz uz mluvim o konkurenci, pouzivam obrat „konkurence“, proc bych jim delal zadarmo reklamu. 🙂

Vyuzili jsme take prostor a predstavili novinky z AffiliateClubu.

Kratke vystoupeni jsem uzavrel predstaveni PR strategie AffiliateClubu pro 2015, ktera se bude opirat o spolupraci s respektovanymi B2B medii (Marketing&Media, casopis Franchising,…) a aktualne dojednavame konferenci o affiliate pro B2B publikum (majitele eshopu, marketeri) ve spolupraci se silnym a zkusenym poradatelem eventu pro eCommerce komunitu.

Ivo Prax, ktery sefuje Business Developmentu AffiliateClubu, predstavil vysledky nove obchodni strategie. Zminil rychly narust kampani na soucasnych 50+ a predstavil ty nejnovejsi, mezi ktere patri Dealko (nealkoholické nápoje,15% provize), Sporty.cz (5%) ze skupiny E-commerce Holding Jakuba Havrlanta, ZhubniChytre.cz nebo Rohlik.cz, kde podle aktualne dosahuje prumerna objednavka zhruba 900 Kc.

Na akci zavital klient AffiliateClubu Svet zdravi, ktery nabizi konzultace v hubnuti. Zastupci Svet zdravi shrnuli sve vysledky a uspechy v affiliate. V AffiliateClubu nabizime affilakum eBooky ve zdravi zdarma, HTML pro pripravu vlastnich webu, spoustu grafiky a contentu na miru a hlavne na osobni bazi sharovani nasich rozsahlych zkusenosti ve zdravi a affilaite. Propagaci kampane muzeme doporucit a radi vam s propagaci pomuzeme. Staci si otestovat nasi peci o affilaky na emailu info(z)affiliateclub(t)cz.

V zaveru Ondra Martinek predstavil affiliate pro eshop s BIO produkty econea.cz.

Cela akce koncila networkingem, kolem stolu se vytvarely skupinky cile diskutujici o affilu a businessu. Dalsi dobra akce za nami. 🙂

  • Já o tom affilu čím dál více slyším, i o tom, jak na tom lidi vydělávají třeba i kolem 100k Kč měsíčně v jednotlivci, ale tak nějak tomu prostě nevěřím. Nedávno jsem byl na přednášce Tomáše Ponnera o tom, jak na tom vydělávat, a moc to kompletními radami neoplývalo. Samé jenom „žít si život svých snů“, „trošku zamáknout“, atd…

    Nějak úplně nechápu praktický přínos affiliate partnerů, tu přidanou hodnotu. Mě byl třeba prezentován web s letenkami, kde autor nabízí levné cestování letadlem a účastní se affiliate marketingu. To co jsem ovšem nějak neviděl byl ten přínos pro ty letecké společnosti. To, že si jako zákazníky najdou škudlili co koupí letenku za litr nějak moc nevidím jako bonus pro ně.

    Stejně tak u hubnutí. Sám se nyní pokouším hubnout. Změnil jsem stravu za zdravější (ovoce, zelenina, těstoviny) z běžných českých jídel (vepřo knedlo zelo, čokoláda, zmrzlinka a já nevím co) a hubnu. Chodím si k tomu zaběhat, do sauny atd… Nějak mi zase přijde úplně mimo nabízet nějaké hubnoucí přípravky – osobně jsem neslyšel o jediném, který funguje.

    Pak půjčky, to je případ sám pro sebe. Nejlepší je si půjčit v bance, nějaké té nové. Když jsem četl podmínky home creditu typu „můžeme si změnit úroky kdy chcem a jak chcem“, tak se mi jenom protáčely oči.

    Nějak v tom stále nevidím seriózní byznys, ale možná mě Michale dokážeš nakopnout a vysvětlit mi, kde ta serióznost vězí, třeba se jen soustředím špatným směrem…

    • Jirka

      Do CZaffilu dělám a med to teda fakt není. Mrkni třeba sem http://www.stefankuska.cz/jak-je-na-tom-cesky-affiliate-marketing/, tohle je myslím realistický pohled na affil v česku. Bohužel.

      • Uprimne neznam job, kde skacou peceni holubi sami do pusy. 🙂 Affil je konkurencni prostredi a neni pro kazdeho. Kdyz ale fakt makas, muzes se mit dobre a mas spustu tech benefitu stylu prace z domu, cestovani, atd.

    • Ahoj Martine, diky za komentar. Podle me je to o kazdodenni drine a hledani prilezitosti. Osobne ctu radu blogu a knizek o affiliate/online marketingu a hledam rady tam. Kvalitu ceskych prednasek o affilu hodnotit nemuzu a ani nechci. V zahranici jsou nekde uplne jinde.

      Pridana hodnota – firmy ziskavaji zakazniky. Treba ten Svet zdravi, co je zde v clanku uvedeny – maji vetsinu zakazniku pres affiliate kampane. Vyrostla na affilu firma, ktera ma 50+ pobocek, 150+ zamestnancu a tisice zakazniku kazdy rok. Cast lidi dokaze zhubnout sam, ale druha cast lidi proste dela porad stejne preslapy (treba trpi omezeny cas hladem, misto vytvareni novych zdravych navyku) – tem Svet zdravi prokazatelne pomaha – realne pribehy: http://www.rychladieta.cz/pribehy
      Affil take funguje vyborne napriklad ruznym online pojistovacim brokerum.

      U tech affiliate inzerentu je to o uhlu pohledu – ono najit 100% uzasnou firmu neni snadne. Temer na kazde firme najdes nejaky skraloup bud ty sam nebo nekdo z tveho okoli urcite.

      • Aha, díky za tip na dietu, už jsem se zaregistroval 😉 Myslel jsem to tak, že nevěřím v různé přípravky, ale tohle je samozřejmě něco jiného, nutričního poradce hledám a vážně jsem o tom v poslední době uvažoval…

        Nemám rád totiž takové ty „zázračné“ recepty. Prostě nevěřím v to, že bez práce jsou koláče, většinou to takto nefunguje. Pokud chceš zhubnout, vytvořit si svaly, najít si přítelkyni a cítit se líp, tak to prostě vždycky musíš něco udělat, nejen sedět u televize a objednat si Ultra Fit and Slim koktejl, který tě zaručeně během sledování růžové zahrady a pojídání čokolády donutí zhubnout.

        Co se týká pojištění, tak už dlouho nadávám úplně nad tristním přístupem pojišťoven, kdy mi vůbec nejsou jasné pojišťovací podmínky a ten trh mi přijde „ha, nabídneme klientům co nejlevněji pojištění, kde nebudeme plnit nikdy“. Například jsem řešil pojištění pronajatého bytu, což je pro pojišťovny fakt oříšek (přičemž taková standardní věc). Furt se bojím, že v případě škodní události pojišťovna nebude plnit a najde si nějaké ale ve svých podmínkách. Dokonce jsem si dal vyhledat i pojištění na srovnávači a zavolal mi člověk, který říkal: „vždyť to je jen o ceně, všichni nabízejí to samé“. Přijde mi to tak, nebo jsou pojišťovny úplně slepé k tomu, že ne všichni hledají to „nejlevnější“, ale někteří z nás hledí i na kvalitu, podmínky a péči. K čemu mi je pojistka, když pojišťovna nebude nikdy plnit? Nezávisle na ceně.

        Jo Michale, jak to vidíš s tím, že si s někým dohodneš individuální affiliate. Tam já vidím možnosti největší, třeba si najít někoho malého a toho za individuálních podmínek propagovat, radši než být jeden z tisíce jejich affiláků, kde ti podmínky určují vesměs oni a nemůžeš se dohodnout na lepší a individuálnější spolupráci?

        • Diky za reakci. Pokudu muzu jakkoliv pomoci, dej vedet. Take nemam rad zazracne recepty, to mame stejne. 🙂 Na druhou stranu ty doplnky jsou dobre „doplnky“ a minimalne mohou pomoci s motivaci.

          S pojistovnami mam jen spatnou zkusenost – vzdy hledaji duvody, proc neplnit. Jsem v tom dost takovy negativni, ale takovou mam zkusenost (treba z autonehody) a moc se na ne nespoleham.

          K dotazu na individualni affil – neverim moc, ze to dlouhodobe bude fungovat – chybi procesy a casto i casova kapacita a vetsinou to kolabuje.