Menu

Chytre reseni komunikace s novymi uzivateli – autorespondery

Méně než minuta čtení

Nedavno jsem narazil na zajimavou grafiku na tema, jak komunikovat s novymi uzivateli pres autorespondery. Nejde o nejakou prevratnou novinku, autorespondery se vyuzivaji na rade projektu a osobne s nimi mam take dost pozitivnich zkusenosti. Grafika mi prijde pekne shrnujici, tak se zde o ni podelim. Grafiku pripravil MailChimp, ktery sice nedoporucuji pouzivat pro jejich arogantni pristup k zakaznikum (doporucuji GetResponse), ale musim ferove uznat, ze knowhow a produktovy/UX tym maji solidni.

workflow-novy-uzivatel

MailChimp prehledne shrnul neco, co si dokazete nastavit temer v kazdem podobnem mailing systemu – jen je zapotrebi se zamyslet nad konkretnim resenim pro vas projekt/sluzbu. Kazdy projekt vyzaduje trochu jine reseni komunikace se zakazniky. Pro velkou cast online sluzeb/projektu dava smysl automatizace komunikace se zakazniky pres autorespondery.

Komunikace pres autorespondery zpravidla obsahuje tyto casti:

  • uvitani
  • edukace/vzdelavani uzivatelu – seznameni se sluzbou, jejimi vyhodami a pouzivanim
  • eventy/udalosti – napriklad 1 mesic/rok od pouzivani sluzby
  • vyroci – napriklad statni svatky/sezonni akce
  • osobni komunikace s uzivatelem napriklad podle automaticke segmentace uzivatelu
  • komunikace dle aktivity na webu – napriklad po kliknuti na nejakou sekci, rozkliknuti napovedy, atd.

Na teto strance si muzete stahnout navod pro praci s autorespondery.

Pomer prace a vysledek vychazi u autoresponeru skvele. Nastaveni autoresponderu je sice pomerne pracne – hodne premysleni, planovani, testovani, spousta copywrittingu a grafiky, ale jakmile jednou autorespondery nastavite, jejich dalsi udrzba uz je minimalni. Tj. jednou pripravite a potom uz jen sledujete, jak vse funguje. Idealni.

Jak vyuzivate autrespondery vy? Jak jste s vysledky autoresponderu spokojeni?

Poslední aktualizace: 25. 08. 2014