Menu
Jak se stát expertem během 1-2 let (osobní zkušenosti)

Jak se stát expertem během 1-2 let (osobní zkušenosti)

2 minuty čtení

Agenturně se staráme o sociální a digitální kampaně několika velkých klientů. Tým nám rychle roste a každý den vidím, jak velký je nedostatek lidí, kteří rozumí sociálním sítím nebo jsou ochotni se rychle vše potřebné naučit. Přitom naučit se potřebnou dovednost není nic složitého. Informací je dostupných spousta. Internet se rychle vyvíjí, nastudováním aktuálních informací a přiměřenou pracovitostí se můžete vyšvihnout mezi špičky v oboru.

Mluvím z vlastní zkušenosti. Popíšu můj příběh, jak jsem začal budovat svou kariéru na internetu. Přešel jsem k internetovým projektům z oblasti marketingových výzkumů, kde jsem nějakých 8 let pracoval. Dostal jsem úkol vytěžit příležitosti v business kategorii, které se říká lead generation (generování leadů). Psal se rok 2009 a téměř nikdo v ČR tenhle pojem neznal.

Tip: 20+ osvědčených nástrojů a aplikací pro růst projektů a firmy >>

Nastudoval jsem obrovské množství aktuálních informací o online lead generation portálech v Anglii a US. Těch zdrojů ke studiu je více, než se může zdát. Brzy jsem zjistil, že mezi nejžhavější obory na generování leadů patří povinné ručení, bankovní a nebankovní půjčky, hypotéky. Začal jsem hledat vhodné klienty.

Za běhu jsem budoval tým, který se učil ovládat marketingové kanály vhodné pro výkonnostní marketing. Nejdříve jsem se seznámil s PPC a SEO a s odstupem spousty měsíců jsme objevil affiliate. Docela dlouhou dobu mi trvalo, než jsem si uvědomil, jak důležitý je na internetu kvalitní content a copywriting. Pár let trvalo, než jsem začal pracovat se sociálními sítěmi.

Moje oddělení rostlo, jak rostly obraty klientů, a během 12 měsíců jsem měl v kanceláři tým 15-20 lidí. Generoval jsem 15-20.000 leadů měsíčně v povinném ručení a dalších 5.000-10.000 leadů na půjčky. Obrat oddělení vzrostl někam k 250.000 USD měsíčně.

Bylo to teprve něco přes rok od doby, kdy jsem si před pracovním pohovorem googlil, jaké podivně vypadající zkratky jako PPC a SEO se při pohovoru budou řešit. Předtím mým začátkem působení na internetu jsem vůbec netušil, co tyhle zkratky znamenají.

Na tomhle mém příkladu jsem chtěl ukázat příležitosti spojené s rychlostí internetu a inovacemi. Každý se může stát expertem a to poměrně rychle. Stačí se hluboce ponořit do jedné konkrétní oblasti a můžete být v té oblasti expertem během pár měsíců. Pokud oblast vyberete dobře, odměnou bude skvělá práce i odměna.

V článku v magazínu ChudýStudent.cz jsem naznačil další podrobnosti k mému přístupu ke vzdělávání.

Máte podobnou zkušenost? Jak se díváte na příležitosti na internetu?

Poslední aktualizace: 21. 03. 2016