Menu

Muze za prekvapeni voleb neznalost marketingu?

1 minuta čtení

Moc se k politice nevyjadruji. Je cela rada chytraku, kteri jsou na politicka temata mnohem kvalifikovanejsi. Muj handicap je predevsim, ze nemam televizi – tj. nemam pristup k jednomu z hlavnich kanalu, kterym se politika dostava k lidem a ktery zasadne ovlivnuje naladu lidi.

Sledoval jsem docela pozorne politicke print/billboard/online kampane a premyslel jsem o 2 nejvetsich prekvapenich poslednich voleb – SPOZ a Bobo/HlavuVzhuru.

1. SPOZ – z velke casti billboardu, a ze jich bylo hodne, hlasala pocetna skupina postarsich panu (a jedna postovni znamka) sdeleni „Ja volim Zemanovce“.

Mam pocit, ze zasadni potiz kampane je hned v prvnim slove hlavniho sdeleni – slovo „ja“ – to je strasne komplikovane slovo a podle me marketingove temer nevhodne. Je nekdy tezke si to pripustit, ale vetsinu lidi vubec nezajimate – maji svych problemu dost a proc by se meli zajimat o vas?

Paralelne bezela jeste kampan „Zastavili jsme Kalouska“. Osobne si nejsem jisty, zda je pan Kalousek dulezity pro lidi na venkove – tj. pro skupinu, z ktere se rekrutuji volici Milose Zemana a z ktere se meli rekrutovat volici SPOZ. Zajimalo by me, jestli si panove ze SPOZ nechali zmerit, kolik lidi tohle tema zajima – mimo okruh jejich kamaradu, znamych a sponzoru SPOZ.

2. Hlavu vzhuru – asi druhe nejvetsi prekvapeni voleb – masivni billboardova kampan s hlavnim sdelenim o podpore strany Vaclavem Klausem. Vazne by me zajimalo, jestli si nekdo ve volebnim Bobo tymu nechal zmerit, kolik potencialnich volicu (mimo Bobo a jeji kamarady) vzhlizi nyni k panu Klausovi.

Zaver – v obou pripadech jde z meho pohledu o podobnou chybu – marketing ve stylu „ja vim vsechno“ opet nezafungoval – navzdory tomu, ze v obou pripadech se pracovalo s velmi stedrym marketingovym budgetem. Existuje mnozstvi nastroju pro zmereni ucinnosti planovane kampane. Tezko verit, ze tyto kampane maji za sebou nejake testovani, kdyz vysledky byly tak tristni.

Poslední aktualizace: 04. 11. 2013