Menu
Tohle je nejlepší nástroj na sledování návštěvnosti konkurence

Tohle je nejlepší nástroj na sledování návštěvnosti konkurence

2 minuty čtení

Pokud je pro vás užitečné získat přehled o vývoji návštěvnosti konkurence, mám doporučení na aktuálně asi nejlepší nástroj na trhu.

Osvědčil se mi nástroj SimilarWeb, který v kategorii competitive intelligence (CI) svou přesností překonává konkurenty. To se potvrzuje na mých datech napříč různými weby a kategoriemi a dříve to například potvrdil test odborníka Randa Fishkina z Moz.com (výsledky testu).

SimilarWeb používá data od ISP (poskytovatelů internetového připojení), data z vlastních rozsáhlých farem crawlerů (internetoví roboti) a data z velkého panelu uživatelů a jejich dat. Především panel uživatelů mají údajně obrovský. Výsledky jsou poměrně přesné, protože jsou od uživatelů.

vimvic-vs-cocuma

Porovnání návštěvnosti portálů VímVíc.cz a Cocuma.cz

vimvic-vs-proudly

Porovnání návštěvnosti portálů VímVíc.cz a Proudly.cz

Výhodou služby SimilarWeb je zobrazování reálného odhadu návštěvnosti, nikoliv jen traffic rank, jak to dělá jejich konkurent Alexa.com.

Podle vyjádření pracovníků služby SimilarWeb jejich nástroje poznají, kam traffic na webu směřuje a jak se chová uvnitř stránek. Některá dostupná vyjádření jsou už hodně odborná, nejsem na tohle téma úplně odborník. Osobně bych si tipnul, že SimilarWeb využívá data některých doplňků do prohlížečů – většina lidí netuší, co vše tyhle doplňky posílají svým majitelům za data a jak s daty potom pracují a komu je prodávají.

Služba SimilarWeb nabízí také placenou verzi, kterou jsem před pár týdny poptal. Platím si několik služeb, které umožňují sledovat různá data. Pokud SimilarWeb dělá tak dobrou práci, tak bych si klidně zaplatil za další nástroj. Po mé poptávce se ozval obchodník a po dotazech sdělil dost přísné obchodní podmínky – neexistuje zkušební období a možná je pouze roční objednávka v ceně tuším pár tisíc dolarů (už nevím přesně). Taková nabídka mě zatím nepřesvědčila, takže stále používám verzi zdarma, která je z mého pohledu více než dostatečná pro základní přehled.

jak-vyuzit-similarweb-placenou-verzi

Tipy pro využití SimilarWeb pro zlepšení v oblasti SEO, content marketingu a nákupu médií

Pokud nebudete myslet na etickou stránku získávání dat do služby SimilarWeb, máte možnost vidět poměrně přesné trendy v návštěvnosti vaší konkurence a sledovat, co se na trhu děje. Rozhraní umožňuje porovnávat proti sobě návštěvnost různých stránek. V analytické části se zobrazují také odhady některých metrik návštěvnosti – doba na stránce, míra opuštění stránky nebo počet stránek na návštěvu.

Za mě osobně velmi doporučuji vyzkoušet, jedná se o velmi užitečnou pomůcku pro analýzu konkurence. Dejte případně vědět vaši zkušenost.

Poslední aktualizace: 13. 02. 2017