Menu
Spolupráce na dálku – jaké postupy a nástroje se mi osvědčily

Spolupráce na dálku – jaké postupy a nástroje se mi osvědčily

1 minuta čtení

Nedavno jsem se potkal se Skrblikem a diskutovali jsme, jak nam funguje prace s externisty. Zaverem diskuze Skrblik navrhl, at nektere body z povidani sepisu v clanku na blogu. Rad nasloucham dobre minenym radam od chytraku jako Skrblik, proto jsem pripravil dnesni clanek.

V letosnim roce jsem o kus rozsiril externi spolupraci. Mam ve svem marketingovem tymu hned nekolik sikovnych lidi, kteri pracuji trvale z domova. Spolupráce často začíná rovnou, to znamená, že není žádná zkušební doba, rovnou se pustíme do práce. Několikrát se mi stalo, že jsem proto řadu měsíců pracovali, aniž bychom se osobně potkali.

Vetsina jich sedi na Morave nebo jsou puvodem z Moravy/Slezska.

Co se mi osvedcilo pri externi spolupraci:

1. Jasne definovani prace – klicove pro efektivni praci je presne zadani. To plati u vsech projektu a u externi spoluprace dvakrat tolik. Zaroven jsou potreba presne scenare, co delat a nedelat v konkretnich situacich a jak se zachovat pri necekanych udalostech.

2. Procesy – rad vyuzivam pro organizaci prace v tymu ruzne SaaS aplikace. Mam jich celou radu:

  • v managovani projektu a ukolu nedam dopustit na Basecamp – to je pro me uplny zaklad pri externi spolupraci, bez Basecampu si praci s externisty neumim predstavit (parkrat jsem zkousel i alternativy jako Asana, ale Basecamp zatim jasne vede)
  • provoz – cela firma bezi na Google Apps, casto a hodne pouzivam Google Docs, na timesheety mam Tick (dobry pomer cena/vykon)
  • na marketing a obchod vyuzivam nejmene 10 ruznych appek – social media management pres SproutSocial, pece o zakazniky pres Freshdesk (misto Zendesku), na mailingy GetResponse, CRM pro obchodniky, atd.

3. Komunikace a plany – pro chybejici osobni kontakt se nelze snadno doptat a ujistit se, ze spoluprace kraci spravnym smerem. Osvedcilo se mi nastavit zachytne body spoluprace, na ktere se muzeme obe strany spolehnout a pripravit si dotazy a komentare.

  • kazde dopoledne v utery a ctvrtek SkypeCally
  • kazdy den/tyden pravidelne sledovani vysledku – u marketeru vetsinou kazdy den, u obchodniku min. 1x tydne
  • kazdy patek shrnuti vysledku uplynuleho tydne
  • kazde pondeli dopo plan na novy tyden serazeny podle priorit
  • kazde 2-3 mesice osobni setkani

Pracujete s externisty? Jak vam to funguje a na co spolehate?

Poslední aktualizace: 22. 12. 2014