Menu

Tomas Cupr pripravuje prodej potravin online

1 minuta čtení

Na iHned.cz vysel clanek popisujici zajem Tomase Cupra prodavat potraviny online. Posledni tydny jsme vedli ve firme diskuzi na podobne tema – diskutovali jsme, jestli se nekdo z online hracu chyti prodeje potravin pres internet, nebo jestli bude trh patrit jen velkym Retailovym firmam, ktere se do oboru chystaji.

Prodej potravin pres internet je overeny a funkcni business model – napr. v Anglii se realizuje pres internet zhruba 5% vsech trzeb v oboru prodeje potravin – tj. nejakych 5,5 mld liber. Tohle cislo roste priblizne o 15% kazdy rok – tj. behem 5-ti let budou trzby v oboru dvakrat vetsi. V Anglii prodava potraviny pres internet cela rada velkych Retailovych hracu – napr. Waitrose, Sainsbury’s, Tesco nebo Asda (zdroj).

V CR nebude snadne konkurovat Tescu, ktere u nas uz nekolik mesicu prodava potraviny pres internet. Tesco ma nejakych 13 let zkusenosti s prodejem potravin z Anglie a do CR si dusledne prevadi sve know-how. Nekdy mozna az moc dusledne – kdyz mi v zime dovazeli potraviny z Tesca, tak si Tesco kuryri stezovali, ze anglicky management nemel budget na nakup zimnich pneu, protoze v Anglii je delivery tym nepouziva a nenapadlo je, ze v CR muze byt situace jina.

V clanku IHNED naznacuje, ze Tomas Cupr pri online prodeji potravin hodla vyuzit spoluprace s obchodem Makro. To je podobny model, jaky v Anglii aplikuje obchod Ocado, ktery funguje od roku 2002 predevsim jako preprodejce zbozi z Waitrose a Carrefouru – v tomhle smeru to vypada na sazku na overenou kartu.

Poslední aktualizace: 28. 03. 2013