Menu
Užijte si podceňování, protože šlápnutí na kuří oko je menší zábava

Užijte si podceňování, protože šlápnutí na kuří oko je menší zábava

4 minuty čtení

Vedl jsem teď diskuzi o výhodách, když vás konkurence a partneři podceňují. To znamená, že o vás vědí a zjednodušeně řečeno neuznávají a shazují vaši hodnotu a práci.

Pokud se dostanete do podobné situace, je to fantastická výhoda, která vám může pomoci ke skvělým výsledkům. Konkurenci jste částečně lhostejní a máte prostor pracovat. Nejste pod takovým drobnohledem, konkurence vám moc nehází klacky pod nohy a máte šanci se chytře dostat k lepším nabídkám a podmínkám a ty si nějakou udržet. Celkově máte více svobody pro práci a směřování k vašim cílů.

Dalším skvělý přínosem podceňování je efekt na vaši motivaci. Získáte velkou vnitřní motivaci situaci změnit. To vám dodá energii a možná i odvahu k některým těžkým rozhodnutím. Podle mé zkušenosti úplně nejlepší je být trpělivý a vyčkat si v tichosti na správný moment, v kterém můžete udeřit v plné síle a zasadíte klíčový úder.

Chvíle podceňování je úplně opačná než ta, kdy někomu šlapete na kuří oko nebo zasadíte úder. V ten okamžik kolem sebe konkurent kope a to vám spotřebovává energii a zdroje. Jsou to takové situace, kdy máte každý měsíc ve firmě různé kontroly, na serverech DDoS útoky, dozvídáte se o řadě pomluv od partnerů/zaměstnanců, apod.

Po těch 8 letech v online podnikání je už pro mě mnohem složitější užívat si podceňování. Dost otevřeně o svých výsledcích a přístupech mluvím, například k mým téměř 4 000 followerům na Twitteru. Když se objevím s novým projektem, začínám být pod drobnohledem většinou už od začátku. Pokud vás nyní podceňují, užívejte si to a vytěžte tuhle výhodu na maximum.

Uvedu několik historek, kdy jsem byl podceňovaný a byla to jedna z příčin úspěchu.

PŘÍKLAD 1 – SlevyDnes
Jedním z příkladů jsou slevové srovnávače, kterým se věnuji touhle dobou už 5 let. Když jsem v roce 2011 zakládal SlevyDnes (ve stejný okamžik jako moje 5DM.cz), byl téměř rok na trhu konkurent v pozici jasné jedničky s vlastní reklamní platformou. Podceňovali nás, že je nemožné jej překonat. Měli jsme tou dobou na SlevyDnes skvělý tým a chytrostí a pracovitostí se podařilo během 9 měsíců dostat na návštěvnost kolem 2-3 mil. visits měsíčně a stát se na nějakou dobu jedničkou na trhu. Pár měsíců po dosažení tohoto stanoveného cíle jsem svůj podíl na projektu prodal a to mi umožnilo urychlit rozjezd vlastní firmy.

PŘÍKLAD 2 – TopSleva
Zajímavý kousek se mi povedl na trhu slevových srovnávačů ještě jednou. V červnu 2012 jsem koupil za nižší stovky tisíc korun portál TopSleva.cz. Nejspíš jako první jsem objevil kouzlo a know-how v podobě zakoupení funkčního slevového portálu a jeho úspěšnou přeměnu na významný slevový srovnávač. Tuhle věc na trhu o pár let později zopakovali kupci slevových portálů Zapakatel a Vykupto.

Když jsem kupoval TopSleva.cz všichni už říkali, že trh je přeplněný a můj pokus byl k smíchu. Postavil jsem skvělý tým a v tichosti jsme pracovali, překonávali překážky až se nám podařilo urvat velmi solidní tržní podíl a z mého pohledu mimořádně zajímavou profitabilitu. Dneska se TopSleva významně podílí na zisku mojí firmy a financuje rozjezd nových projektů. Pokračování parádního příběhu je to, že TopSleva stále roste a v letošním roce suveréně překonala rekordy z roků předchozích.

PŘÍKLAD 3 – PlnaPenezenka
V první polovině roku 2014 jsem koupil 3 roky starý cashback portál s názvem PlnaPenezenka.cz, který měl pouze minimální uživatelskou databázi a výdělky v řádu tisíců korun měsíčně. Cashback portál tou dobou provozovalo několik konkurentů, jedničkou byl projekt patřící pod poměrně šikovný mediální dům. Upřímně, na začátku jsem byl k produktu a jeho potenciálu také mírně skeptický. Stálo při mě trochu štěstí, protože byl zrovna na dovolené v Anglii, kde v televizi ve velkém běžely reklamy na cashback portály. Hecnul jsem se a řekl si, že podceňovače přesvědčím, že online cashback business jde dělat jinak a urveme to.

Jednu z hlavních příčin úspěchu vidím v motivovaném týmu, který se hecnul k růstu a překonávání překážek za každou cenu. Ve výsledku cashback portál překonal 100.000 uživatelů a solidním tempem roste dále. Když mi každý den chodí výsledky do Slacku, nestačím se divit. Kdyby mi tým dovolil zde hodit konkrétní výsledky, což bych rád, asi by podceňovačům spadla brada. 🙂

ZÁVĚR

Dokážu z rukávu vysypat nejméně 10 podobných příkladů z projektů, na kterých jsem pracoval nebo projektů, které jsou všeobecně známé. Příběhy mají společné to, že navzdory podceňování je potřeba máknout a výsledky dokázat, kdo má pravdu.

Máte podobnou zkušenost nebo příběh? Napište mi do komentářů.

Poslední aktualizace: 08. 12. 2015