3 minuty čtení

Mile mě překvapil zájem o moje pravidelné roční shrnutí úspěchů a failů. Podobná shrnutí jsou oblíbená. Každý rok přemýšlím, jestli je podobný zájem také o průběžné bilance – konkrétní výsledky, používané nástroje, postupy, produktová vylepšení, marketingové strategie, výsledky, atd. Podobné články v ČR moc nevídám a zatím nevím, jestli to je nezájmem o průběžná shrnutí nebo spíše českou vlastností tutlat věci pod pokličkou.

Domluvil jsem se s týmem VímVíc.cz, že mi pomohou připravit jednou měsíčně velmi konkrétní bilanci projetku. Jednou měsíčně zde na blogu publikuji podrobný článek s celou řadou interních informací, protože tím možná pomůžeme dalším startupům a online nadšencům. Rádi pomůžeme dalším podobným bláznům jako jsme my, co se pouští do divokých vln online businessu. :-)

Pokud vás podobné shrnutí zajímá, dejte mi vědět zde pod článkem v komentářích, na sociálních sítích nebo mi pošlete email. Budu vyhodnocovat zájem a pokud bude zřejmý zájem o průběžné bilance, budeme v nich pokračovat.

Aktuálně mám pro vás shrnutí VímVíc.cz za prosinec.

1. Marketing/Obchod/Produkt

  • 11 nových kurzů, dalších 15 v pokročilé fázi přípravy/rozjednání
  • proběhla business snídaně s Petrem Michlem, šéfredaktorem Marketing Journalu
  • příprava komunikace na lektory – newslettery – na tuhle komunikaci používáme MailChimp
  • spuštění pilotních Facebookových kampaní
  • probíhá analýza klíčových slov pro PPC kampaně

Kapitola zdarma

  • implementovali jsme funkci „Kapitola zdarma“ – taková „ochutnávka kurzu“, cílem je růst konverzního poměru díky vymazání black-boxu před nákupem
  • aktuálně nabízí kapitolu zdarma asi 10 kurzů, cílem je mít kapitolu zdarma u všech kurzů

Struktura marketingových kampaní

  • připravili jsme strukturů kampaní, která rozděluje konverzní cíle na získání leadu/kontaktu a prodej
  • v kampaních akcentujeme kapitolu zdarma, pomocí remarketingu cílíme na uživatele prodejními kampaněmi
  • k otestování je stále mnoho formátů včetně videa

A/B testing

  • zásadní prvek ovlivňující všechny kanály – nasadili jsme Optimizely – umožňuje bez většího čerpání technických zdrojů v interaktivním editoru editovat stránku a připravovat si tak snadno základní testy (běží zatím 2 testy)
  • na jiném projektu testujeme ještě podobný nástroj VWO, který se zdá nyní být o něco lepší – na první pohled nabízí lepší možnosti pro přípravu testů a integraci dalších služeb. Zdá se také více UX friendly – nenabízí tarif zdarma, takže musí být schopni nabízet něco navíc, jinak by tohle nedělali pravděpodobně…
  • pro sledování konkrétního chování uživatelů při procházení webu jsme nasadili Inspectlet – zaznamenání uživatelských scénářů a heatmap – naše první dojmy jsou zatím pozitivní

Redesign

  • připravujeme redesign výpisu všech kurzů – větší prostor pro obrázky a výpis dalších informací jako počet studentů, tagu (kapitola zdarma, novinka, bestseller) a dalším

Affiliate

  • nasadili jsme partnerský affiliate program, kde pomocí referenčního odkazu jsme schopni sledovat, jaký uživatel se registruje nebo provede objednávku skrze tento odkaz
  • zatím affiliate běží v privátním režimu – zapojujeme partnery, kteří si aktivně zažádají

2. Vývoj

  • pro monitoring serveru jsme nasadili New Relic nástroj, který umožňuje sledovat odezvu aplikace a čerpání zdrojů na serveru
  • emaily v aplikaci posíláme prostřednictvím Mandrill aplikace, díky které máme i přehled o emailech, kde nás příjemce označil za spam nebo email nebyl doručen z důvodu neplatné emailové adresy – zpětnou vazbu promítáme do databáze a uživatelům v případě potřeby automaticky vypínáme další příjem emailů
  • v oblasti trackingu máme nasazené základní pixely (FB, Adwords, Sklik), napojené základní eventy pro konverzní kód FB pixelu, tj. u objednávky a při registraci, rozdělujeme audience na základě různých segmentů, napojili jsme také GA Ecommerce tracking pro lepší analýzu zdroje objednávky
  • osvědčuje se nám také pro některé úlohy používat Google Tag Manager
  • aktuálně také používáme CirceCI jako nástroj, kde spouštíme automatické testy, dále máme privátní repozitáře umístěné na Githubu a pro deploy používáme nástroj DeployBot
  • během prosince jsme nasadili první autorespondery na nové uživatele
  • do Slacku nám chodí automatický reporting – máme vyhrazený kanál „reports“, kde nám každý den v 8 hodin večer chodí přehled výkonu projektu obsahující informace o bilanci kurzů na webu, počtu uživatelů a provedených objednávek (denní, včerejší, týdenní, měsíční a celkový výkon)
  • do Slacku chodí automaticky také průběžný reporting – každé dvě hodiny nás náš „vimvic-bot“ informuje o provedených objednávkách v posledních dvou dvou hodinách (včetně podrobných informací o zdroji objednávky)

Co na první #VímVícReport říkáte? Jaký typ informací je pro vás nejvíce zajímavý a pomůže vám?