Menu

6 milionu uzivatelu Seznamu nove pres RTB, prilezitost pro internetove dravce

1 minuta čtení

Jeden den po clanku o hranicnim oblepovani Seznamackych portalu reklamou prichazi Seznamaci s velmi solidni odpovedi (nahoda? :)). Misto pridavani dalsich reklamnich ploch Seznam oficialne predstavil koncepcne spravne reseni, kterym je zpristupneni sve reklamni site vetsimu mnozstvi inzerentu prostrednictvim RTB. Reklama na portalech Seznamu bude pristupna za rozumne trzni ceny temer pro kazdeho. Aktualne startuje testovani vhodne technologie. Mesicni zasah reklamni site Seznamu je pres 6 mil. RU a 90% ceske internetove populace.

Prodej reklamy pres RTB probiha formou internetove aukce – tj. inzerenti si mohou v realnem case konkurovat a reklamni prostor obsadi ten, kdo nabidne nejvice. Pres seznamacke RTB bude mozne koupit reklamu na vsech portalech a sluzbach Seznamu – rozmery reklamy 300×250, 160×600 a 300×600 px na portalech jako Novinky.cz, Super.cz, Sport.cz – navstevnost seznamackych portalu je na ceske pomery astronomicka. Na aukcnim modelu jiz nyni funguje seznamacky Sklik a svetove reklamni site jako Google AdWords nebo reklamni sit Facebooku. Seznam aukcni reklamni model spousti od dubna take v nove verzi katalogu Firmy.cz.

Seznamaci se doted ruznymi zpusoby snazili mezi inzerenty vytvaret konkurenci, zvysovat ceny reklamy ruznou formou vyjednavani a natlaku a z casti se jim to darilo. Nicmene vzdy jsme se bavili o konkurenci radove mezi desitkami firem, ktere ziskali vetsinu reklamniho prostoru. Odklon od modelu klasickeho obchodniho tymu (v kombinaci s agenturnimi preprodejci reklamy) a start moderni RTB platformy pro prodej reklamy je samozrejme z business pohledu logicky a absolutne spravny krok. V reklamni siti bude aktivni v jednom okamziku nasobne vetsi mnozstvi firem – vzrostou ceny reklamy, jeji relevance, CTR i dalsi ukazatele.

Zpristupneni seznamacke reklamni site pres RTB muze v nekterych oborech zamichat s trznimi podily. Seznam timto krokem otevre svou sit novym internetovym dravcum, kteri se v puvodnim obchodnim modelu prosazovali mene. Muze padnout dominance nekterych projektu, ktere tezi predevsim z VIP dealu na Seznamu. Kdyz se nyni podivate na reklamy na portalech Seznamu, casto narazite na reklamy od nekolika stale se opakujicich inzerentu.

Osobne verim, ze se Seznamakum povede uspesne spustit a nastavit RTB platformu. Seznam v minulosti ukazal, ze spoustet nove slozite produkty mu necini velke potize. Dobry prikladem z posledni doby je rychly start noveho Sklik Retargetingu.

Poslední aktualizace: 20. 02. 2014