Menu
George – novinka od České Spořitelny

George – novinka od České Spořitelny

5 minut čtení

Aktuálně na poli internetového bankovnictví probíhá proces, který v jeho novodobé historii jedinečný. Současný systém Servis 24 od České spořitelny nahrazuje modernější George. Sama banka hlásá, že se jedná o internetové bankovnictví budoucnosti. Přechod se týká 1,5 milionů klientů. Novinka byla ohlášena v červnu 2018 a již nyní ho aktivně používá 614 000 uživatelů.

Dosavadní Servis 24 fungoval od roku 2001. Přes 17 let nabízel možnost on-line sledovat své příjmy, výdaje, celkový stav účtu a zadávat platby. To ale pro potřeby moderního života přestalo stačit. George proto podle prezentace svých tvůrců nabízí podstatně více a odráží aktuální požadavky uživatelů.

Pro mnohé zákazníky České spořitelny může být přechod na George stresující. Česká spořitelna tak nabízí možnost si práci v novém systému vyzkoušet demo verzi na fiktivním účtu. Cílem České spořitelny je ukončit přechod klientů ze Servisu 24 na George do konce tohoto roku – u fyzických osob.

Rozesílá proto nyní svým klientům výzvu k přechodu prostřednictvím SMS. Uvádí v ní, že na vyzkoušení je stanovena doba 3 týdnů a poté je stávající systém Servis 24 ukončen a ponechává se pouze George. Na nový systém se převádí nejprve nejaktivnější klienti. Důležité je zmínit, že převodem se nemění současná nastavení jako jsou šablony plateb, trvalé příkazy, inkasa apod.

Přihlášení do George je v tuto chvíli stejné jako do původního internetového bankovnictví – tedy prostřednictvím klientského čísla a hesla. Následně dojde ke změně na tzv. Bankovní IDentitu. O to však v tomto článku později. Na internetové bankovnictví se lze dostat z odkazů www.csas.cz/george nebo www.mygeorge.cz. Odkaz na nový systém je pochopitelně umístěn i v rámci Servisu 24.

Nikoliv revoluce, spíše modernizace

Služby, které v současnosti nabízí systém George, však nejsou žádnou velkou revolucí. Jde spíš o jakousi modernizaci internetového bankovnictví, které v podobě Servisu 24 již nebylo vyhovující. George je intuitivní, dbá více na personifikaci a bezpečnost. Pracuje s modernějšími technologiemi, které ale v obecné rovině již jsou známé – chytré telefony, QR kódy, platby prostřednictvím mobilu namísto platební karty apod. Co tedy konkrétně George nabízí?

  • Chytré vyhledávání

George přichází s fulltextovým vyhledáváním. Lišta pro zadání hledaného slova nebo částky se nachází hned na stránce, která se zobrazí po přihlášení do internetového bankovnictví. Vyhledávat lze tradičně podle jmen v adresáři, časového období, názvu obchodníka, částky nebo vzkazu u platby.

  • Vlastní nastavení

To, na co jsou zvyklí uživatelé chytrých mobilních telefonů z mnoha různých aplikací, se s Georgem dostává i do internetového bankovnictví. Každý si může prostředí, ve kterém pracuje, upravit podle svého. Lze si například vybrat vlastní motiv pozadí systému.

  • Nonstop online poradce

Zákaznická podpora nově funguje v režimu 24/7 – tedy po 24 hodin denně, 7 dnů v týdnu. Týká se nejen zákaznické linky, ale také on-line chatu. Novinkou je možné ověření hlasem. Při volání na kontaktní centrum a při využívání telefonního bankovnictví již není potřeba sdělovat heslo nebo odpovídat na ověřovací dotazy. Pakliže s tím klient souhlasí, může systém České spořitelny provést nahrávku hlasu. Při jakémkoliv dalším kontaktu systém hlas pozná a nebude nutné další ověřování.

  • Jednotné přihlášení

Do všech služeb a aplikací České spořitelny nyní postačí jednotné přihlašovací jméno, které navíc bude volitelné samotným uživatelem. Stejně tak přihlašovací stránka pro služby a aplikace bude jednotná. Odpadá tak pamatování si v současnosti nepříliš sympatického klientského čísla.

  • Zadávání čísla účtu

Pryč s kolonkou předčíslí, číslo účtu a kód banky. V Georgovi od České spořitelny se nyní všechny tyto údaje vepisují do jediné kolonky, automaticky dojde k rozlišení jednotlivých údajů.

  • Náhled i na produkty, u kterých klient není majitelem

V internetbankingu George České spořitelny se zobrazují i takové produkty, u kterých zákazník není majitelem, ale má pouze disponentská oprávnění.

Bezpečnost na prvním místě

Výraznější novinka se týká lepšího zabezpečení, které je podle průzkumu České spořitelny jedním z nejčastějších požadavků ze strany klientů. Uživatelé si budou moci sami zvolit, jakým způsobem se budou do internetbankingu George přihlašovat a potvrzovat platby. Na výběr mají ze dvou možností:

  • mobilní aplikace George klíč
  • heslo + SMS

Mobilní aplikace George klíč je bezpečnější náhrada klasických potvrzovacích SMS. V tomto případě se vše potvrzuje použitím 6-ti místného PINu nebo otiskem prstu přímo v mobilní aplikaci. Tento způsob zabezpečení se využívá pro webové i mobilní rozhraní.

Druhá možnost je tradiční metodou, kterou znají všichni uživatelé stávajícího internetového bankovnictví.

Mobilní aplikace George Go

George Go je aplikace, která umožní využívat služeb internetového bankovnictví přímo v mobilu. Nachází se ke stažení jak na Google Play, tak v App Store. Nabízí kromě standardních funkcí George i něco navíc, co zjednoduší například zadávání plateb – a to prostřednictvím skenování QR kódů nebo obyčejného vyfocení platebních údajů. Sama aplikace pak veškeré nutné kolonky vyplní za uživatele.

George radí

George není „jen“ jakýsi on-line přístup k vlastnímu účtu s možnostmi provádět mnohé operace. Dokáže klienta upozornit na řadu situací, mimo jiné například na:

  • blížící se pravidelnou platbu, pro kterou není na účtu dostatek peněz,
  • nastavení zbytečně vysokých limitů,
  • konec platnosti občanského průkazu,
  • vhodnosti vzít si hypotéku,
  • vhodnosti konsolidovat nebankovní půjčky.

Česká spořitelna uvádí, že George umí dát v reálném čase na 40 rad a doporučení svým uživatelům. Spolu se službou Moje zdravé finance, která je nabízena ke každému běžnému účtu a je součástí George i dosavadního Servisu 24, se péče o finance klienta podstatně rozšiřuje.

Nedostatek informací a výhled do budoucna

Zajímavé je, že na webu České spořitelny se toho o Georgovi příliš dozvědět nedá. Jsou zde obecné informace, které jsou spíš marketingového než praktického charakteru. Pochopitelně nejvíce člověk pochytí při samotném využívání George. Ti, kteří ale nemají možnost se do systému přímo podívat, získají paradoxně více informací z různých tiskových zpráv a médií.

Pokud není George bankovnictvím budoucnosti, lze ho označit alespoň jako bankovnictví současnosti. Jeho moderní podoba a mnohé funkce skutečně napovídají tomu, že Česká spořitelna udělala krok správným směrem, když zastaralý Servis 24 nahradila. Navíc Česká spořitelna slibuje další vylepšení George – mimo jiné i koncept tzv. otevřeného bankovnictví. Pak bude možné nahlížet jeho prostřednictvím i na účty u jiných bank.

Poslední aktualizace: 04. 12. 2018

Našli jste chybu?