Menu
České dráhy vs. RegioJet – recenze a zkušenosti

České dráhy vs. RegioJet – recenze a zkušenosti

3 minuty čtení

V Česku jsou největšími poskytovateli železniční dopravy České dráhy a RegioJet. České dráhy jsou národní společností, zatímco RegioJet je firma soukromá. Která z nich nabízí lepší službu?

Za článek, pozorování a zkušenosti velice děkujeme paní doktorce Dagmar Vránové, která v Havířově provozuje lékařskou ordinaci. Nabízí také online a telefonické konzultace, více informací najdete na jejím webu www.mudrdvranova.cz.

Dále pokračují zkušenosti z cestování Českými dráhami a RegioJetem:

Pravidelně cestuji vlakem na trase Havířov-Ostrava-Svinov-Praha hlavní nádraží a zpět, někdy to zvládám i 2x týdně. Praha je mou osobní záležitostí, v Havířově mám ordinaci komplexní medicíny.

Co u železniční dopravy preferuji:

  • čisté místo, které si mohu předem objednat
  • fungující dobíjecí zásuvku (u RegioJetu s tímto mívám problémy, u SuperCity Pendolina Českých drah nikdy, ani v 1. či 2. třídě)
  • možnost objednat si jídlo, které vyhovuje zdravotním indispozicím (celiakie, intolerance laktózy, jablek, a ořechů) – lidí s různými potravinovými omezeními rapidně přibývá (alergie, idiopatické střevní záněty, intolerance)
  • možnost platit kartou i drobné částky
  • čisté a funkční toalety

Vzhledem k tomu, že RegioJet staví v Havířově, vysloveně se nabízí. Problém je parkování u železniční stanice. Jednou v noci jsem přicestovala, došla k autu a zjistila, že nemohu vyjet. Zaparkovaná auta mě úplně zablokovala – vlevo, vpravo i vzadu. V noci jsem to neřešila, auto jsem si vyzvedla druhý den ráno. Vůbec jsem ale netušila, zda budu úspěšná. Je to katastrofa, takže raději parkuji kousek dál u Tesca, stejně jako spousta lidí.

V červnu 2018 jsem strávila v RegioJetu celkem 10 hodin navíc oproti jízdnímu řádu. Netvrdím, že vše padá na jejich hlavu, ale cesta Praha – Havířov je v dnešní době něco jiného – přeplněné záchody, jídlo došlo, zprávy o dalším dění vysloveně strohé, vydýcháno.

Navíc z minulých let jsem měla zkušenost, že reklamace nejsou úspěšné. Například klimatizace nastavená na 31 stupňů je prý v pořádku, když je venku 34 stupňů ve stínu. Nikdo nezohledňuje, že nelze otevřít okna a trpí tím nejen cestující, ale i stevardi/stevardky.

Nikdo také nezohledňuje to, že já jako lékařka musím v nouzi pomoci ostatním, RegioJet tomu vůbec nepomáhá. Jsem horkokrevná a když cestuji RegioJetem ve vagónu se 31 stupni a bez dýchatelného vzduchu, mám co dělat sama se sebou, natož abych pomáhala druhým.

S otevřením zastávky Havířov-střed jsem zvolila raději České dráhy, ačkoliv jsem s nimi měla v minulosti velmi špatné zkušenosti. Od září 2017 konečně jejich aplikace „Můj vlak“ funguje. Ta hlásí předem výstup a nástup, upozorní na nástupiště, člověk vidí plánované zpoždění vlaku, jeho řazení, výluky atd.

V aplikaci Můj vlak lze nyní navíc vytvořit svou In-Kartu. Cestující tak nemusí čekat v průměru měsíc na zhotovení a vydání plastové čipové karty.

U RegioJetu člověk neví nic. V mém Relax vagónu nebyly hlášeny žádné informace. Stevardka byla sice skvělá, ale cestující, kteří se neorientovali ve stanicích, měli bohužel smůlu.

RegioJet nabízí možnost si koupit tzv. „tiché kupé“. Tiché kupé je zbytečné si kupovat. Spousta pasažérů totiž vůbec neví, že sedí v tichém kupé. Jednou mi tam přišel i pán s dvouletým dítětem a vůbec nevěděl.

Na základě mých zkušeností za posledních 9 měsíců cestování vlakem i několikrát týdně jsem vytvořila tabulku, která porovnává kvalitu služeb Českých drah a RegioJetu.

SlužbaVlaky RegioJetVlaky Českých drah/SuperCity Pendolino
Včasná koupě e-jízdenekAnoAno
Mobilní aplikace pro AndroidDobráVelmi dobrá
Poskytované služby ve vlaku4 z 5 bodů1 z 5 bodů
Klimatizace vagónů1 z 5 bodů4 z 5 bodů
Zlepšení svých služebNe, spíše zhoršeníAno
Sleva 75 % pro zvýhodněné skupinyVšechny třídy, kromě nejvyšší (Bussines třída)Pouze pro druhou třídu
Platba kartou ve vlakuNeAno
Vařené jídloNeAno
Průměrné zpoždění20 – 60 minutKolem 10 minut

Podle mého názoru je nejlepší volba – SuperCity Pendolino 1. třída. Také 2. třída je vyhovující. Jediný zádrhel je omezené pokrytí a někteří lidé mohou mít problém s kinetózou (stejně jako v autě, bez ohledu na třídu).

Poslední aktualizace: 03. 10. 2018