Menu
ČVOP kód – jak převést telefonní číslo k jinému operátorovi?

ČVOP kód – jak převést telefonní číslo k jinému operátorovi?

Poslední aktualizace: 06. 08. 2018

3 minuty čtení

Mnozí zákazníci nechtějí přecházet k jinému operátorovi, protože by neradi přišli o své současné telefonní číslo. Platí tak více, než by mohli platit u operátora, který by lépe vyhovoval jejich požadavkům. Přitom na převodu telefonního čísla k jinému operátorovi není už dnes nic složitého.

Zkratka ČVOP znamená číslo výpovědi opouštěného poskytovatele. Jedná se o 14místný kód, který člověku říká, že jeho telefonní číslo může odejít od stávajícího pořizovatele služeb. Je to tedy oprávnění stávajícího operátora, že přenos čísla k jinému operátorovi je možný. Tento kód obsahuje kód původního poskytovatele (1.-3. číslice) a první možné datum přenosu k jinému poskytovateli ve formátu MM.DD. (4.-7. číslice).

Pokud člověk najde výhodnější tarif a chce, aby měl pořád stejné číslo, potřebuje ČVOP kód. Každý operátor nabízí jiné podmínky získání ČVOP kódu. Níže jsou vypsáni hlavní mobilní operátoři a návod, jak získat ČVOP.

Vodafone

U Vodafone získáte ČVOP v jakékoli prodejně Vodafone. Druhou možností je zavolání na Linku péče o zákazníky, jejíž číslo je 800 77 00 77. V případě předplacené karty stačí poslat SMS ve tvaru “PRENOS ANO” na číslo 7700. Obratem přijde SMS, ve které bude ČVOP.

T-Mobile

Jednou z možností, jak získat ČVOP od T-Mobile, je podání písemné žádosti. Tato žádost musí obsahovat jméno a příjmení, telefonní číslo a vlastnoruční podpis zákazníka. Po vyřízení žádosti je ČVOP zasláno zákazníkovi na jeho telefonní číslo.

Twist zákazníci mohou svojí žádost podat také na jakékoli pobočce T-Mobile nebo telefonicky. Stačí žádost nahlásit hlasovému systému na čísle 4603. Po vyřízení žádosti je ČVOP zasláno prostřednictvím SMS na telefonní číslo zákazníka.

Tarifní zákazníci mohou výpověď podat na jakékoli pobočce nebo písemně. Stačí poslat žádost na adresu uvedenou na stránkách operátora.

O2

Nejjednodušším řešením je navštívit pobočku O2, kde lze požádat o přenesení služby. Druhou možností je telefonická žádost o přenesení čísla. Na lince 800 02 02 02 (Po-Pá, 08-20h) lze požádat o ČVOP, které dorazí do několika dní do poštovní schránky.

Na co dát pozor?

Přenos čísla je dnes poměrně jednoduchou záležitostí a dá se u všech operátorů vyřešit telefonicky. Je důležité vědět, že operátor nevydá ČVOP tomu, kdo má zůstatek svého kreditu záporný nebo pokud neuhradil paušální služby.

Je tedy dobré si dát pozor, aby výše kreditu v době přenosu čísla nebyla záporná. V tomto případě je totiž často nutné si dobít kredit v minimální výši (např. 200 korun) i v případě, že záporná výše kreditu se pohybuje v jednotkách.

Pokud chce někdo sledovat proces převádění telefonního čísla, může si od budoucího operátora vyžádat číslo PAC.

PAC nebo Porting Authorisation Code je 11místné číslo přiřazené ke konkrétnímu přenosu telefonního čísla. Je vydáváno budoucím poskytovatelem služeb a obvykle ho zákazník obdrží e-mailem nebo SMS. Je z něj patrné kam a kdy se číslo přenáší. Jeho platnost je shodná s platností ČVOP. Pomocí PAC lze u budoucího operátora zjistit stav přenosu telefonního čísla.

V každém případě je dobré u sebe mít smlouvu se stávajícím operátorem. Je možné, že jí operátor bude potřebovat jak při telefonickém, tak i osobním vyřízení.

Platnost kódu ČVOP je 60 dní, je tedy nutné vyřídit přenos čísla v této lhůtě. Jakmile je obdrženo ČVOP od stávajícího operátora, může být okamžitě předáno operátorovi, ke kterému chce člověk přejít.

K novému operátorovi je možné převést číslo nejdříve 10 dní od podání výpovědi u stávajícího operátora. Novému operátorovi trvá vyřízení převodu čísla zpravidla kolem 4 dnů.

Našli jste chybu?