Menu
Druhý HR večer na téma komunikace se zaměstnanci napříč organizací

Druhý HR večer na téma komunikace se zaměstnanci napříč organizací

3 minuty čtení

Minulý týden v našich kancelářích zorganizoval tým VímVíc.cz v pořadí druhý HR večer, tentokrát na téma interní komunikace od A do Z. Na akci se přihlásilo kolem stovky zájemců! Těší nás, že je o HR večery takový zájem a brzy plánujeme další akci se zajímavým tématem.

Prvním přednášejícím byl Ivan Tučník z Asahi Breweries Europe Group (Prazdroj). Jednalo se o velmi zajímavé vyprávění o tom, jak Asahi budovalo středočeskou centrálu po tom, co v listopadu roku 2015 došlo k akvizici několika pivovarů. Centrála se přestěhovala o 700 kilometrů dál a vzniklo devět poboček v různých lokalitách. Obměnila se polovina týmu a vyvstala otázka, jak v takovéto situaci nastartovat interní komunikaci.

Základem pro úspěšnou interní komunikaci je transparentnost. Jedná se především o viditelnost lídrů, úzkou komunikaci s vedením a CEO. Je důležité, aby zaměstnanci věděli, co se ve společnosti děje, a aby to slyšeli od těch nejpovolanějších. Ti by měli napříč organizací šířit aktuální stav firmy, jaké jsou výsledky a v případě, že se nedaří, vysvětlit, proč tomu tak je.

CEO komunikuje napříč organizací jako blogger

Zaměstnanci by měli mít možnost poznat procesy, osobně se setkat s vedením a získávat odpovědi na své otázky. Komunikace je o to důležitější v situaci, kdy se firma zmítá v nejistotě. Ani vedení nemusí znát odpovědi na všechny otázky, komunikace napříč společností ale posiluje důvěru, která je v období nejistoty klíčová.

V tak velké společnosti jako je Asahi se interní komunikace napříč celou firmou, která má mezinárodní pole působnosti, stává téměř nadlidským úkolem. Toho se se však chopil generální ředitel, který prostřednictvím natáčení vlogů sděluje zaměstnancům, co se děje v rámci businessu. Snaží se, aby došlo k propojení různých kultur, a proto např. pro komunikaci s Japonskou divizí využívá japonské znaky a výrazy.

Druhou přednášející byla HR manažerka Viera Uríková ze společnosti Kaufland. Pracuje zde 18.000 zaměstnanců a firma má obrovský počet divizí. Kromě masozávodu např. také oddělení odpadních vod, vlastní čističku a personální oddělení, které má 60 zaměstnanců. Z personálního oddělení se navíc oddělila samostatná oddělení HR marketingu a recruitmentu. V takto velké společnosti se komunikace napříč firmou stává velmi komplikovanou a vedoucí na zaměstnance pohlíží tak, jako markeťáci na cílovou skupinu.

Komunikační poradce pomáhá i s osobními problémy

V Kauflandu již nějakou dobu sloužil ke komunikaci se zaměstnanci firemní časopis, který se zabýval převážně business záležitostmi. Nakonec došlo ke změně jeho obsahu tak, aby si ho mohla přečíst celá rodina. Nyní v něm tedy vychází články o zdravém životním stylu, rubriky pro děti apod. Firma pořádá také nejrůznější eventy pro zaměstnance. Ti si je uzpůsobují svým představám, protože je prakticky nemožné zorganizovat jednu akci, která bude bavit tisíce zaměstnanců.

Velmi důležitou pozici v Kauflandu zastává komunikační poradce, který jezdí do filiálek a komunikuje se zaměstnanci. Ti se mu mohou svěřovat se svými pracovními i osobními problémy. Poradce je vycvičený na řešení konfliktních situací a poskytuje zaměstnancům kontakty na odborníky, azylové domy apod.

To, že jsou zaměstnanci ochotni se svěřit se svými osobními problémy a sami přijít s žádostí o radu, představuje velký milník v interní komunikaci, kterého by ideálně měly dosáhnout všechny společnosti.

Po skončení workshopů tradičně následoval networking, během něhož si účastníci vyměňovali vlastní zkušenosti. Nechybělo ani občerstvení a prosecco. Celý večer se nesl ve velmi uvolněné atmosféře a doufám, že další akce bude mít minimálně stejný úspěch!

Poslední aktualizace: 19. 06. 2018