Menu

Groupon v zaveru roku kupuje nove projekty a investuje do affiliate marketingu

1 minuta čtení

Kroky otce slevovych serveru,  americkeho Grouponu, vyznamne ovlivnuji smerovani ceskeho slevoveho trhu. Groupon je svetovy internetovy gigant pusobici ve 48 statech, ktery ve 3Q 2013 dosahl obratu 595M USD (4 miliardy Kc mesicne) a ve 4Q 2013 ocekava rust obratu k 720M USD. Groupon ma za sebou nekolik zajimavych akvizic a v poslednich mesicich se vice soustredi na affiliate marketing. 

V prosinci Groupon akviroval za 260M USD sluzbu Boomerang pro zasilani blahoprani. Sluzbu vcetne webu v aktualni podobe ukonci a tym Boomerangu plne integruje do Grouponi sekce Freebies, za ucelem jejiho dalsiho rozvoje.

Screen Shot 2013-12-10 at 17.13.58

Boomerang je sluzba napojena na ruzne affiliate site (napr. CJ.com). V sekci „free“ nabizi zdarma vouchery do obchodu (casto v hodnote 5-10 USD), ktere muzete darovat dale (z techto free voucheru ma Boomerang provizi). Boomerang nabizi take placene vouchery – napr. muzete koupit pro sve blizke za 20 USD voucher do kvetinarstvi v hodnote 25 USD.

V druhe pulce roku Groupon nakupuje:

Focus na mobilni business je vcelku logicky – Groupon trochu trpi klesajici vyteznosti emailingu po zavedeni filtrovani na strane Gmailu. Hromadne maily v Gmailu nechodi do inboxu, ale rovnou do slozky pro hromadne maily. Vyrazne tim klesl openrate a clickrate emailingu. To je pro Groupon impuls se jeste vice soustredit na dalsi marketingove kanaly generujici prodeje.

Pred 3 mesici Groupon zmenil svuj pristup k affiliate partnerum. Po sbirani zkusenosti a pilotovani affiliate siti jako Zanox a Affiliate Window se Groupon rozhodl rozjet vlastni reseni a spustil Groupon Partner Network (GPN). V CR podobnou cestou prosel Mall.cz, ktery nejprve vyuzival externi spravu sveho affiliate programu a nakonec si prevzal affil uspesne do sve pece.

Na zaver odkaz na kratke povidani o affiliate marketingu Grouponu se Seanem Smythem (vice president of global partner marketing). Zajimava je napriklad jeho odpoved ohledne dulezitosti affiliate marketingu pro Groupon:

Q: How Important is the Affiliate Channel to Groupon and Why?
Sean Smyth: The affiliate channel is Groupon’s largest transactional marketing channel, worldwide. We expect it to grow even bigger as we roll out the best tools for our affiliates.

Poslední aktualizace: 11. 12. 2013