Menu

Horor při zrušení účtu v Komerční bance

3 minuty čtení

Potíží se službami Komerční banky už bylo dost. Rozhodl jsem se zrušit účet v Komerční bance, jenže to nebylo vůbec snadné. V článku popíšu moje zkušenosti při zrušení účtu KB.

Místo účtu u KB jsem si založil nový účet u FIO – za 2 minuty a stačil podpis jednoho papíru. U FIO mám vedené účty firmy, to celý proces zjednodušilo, ale stejně mě rychlost překvapila.

Hned vedle FIO banky je pobočka Komerční banky, kde jsem potřeboval zrušit účet. Tím odstartoval následující nepříjemný příběh. Podrobně zde popíšu nepříjemné chvilky, které jsem zažil při zrušení účtu – Komerční banka u mě nadobro skončila. Stojí to bance za to?

Rušení účtu v Komerční bance

Návštěva 1 – pobočka Arbesovo náměstí:

Cíl – zrušit účet.
Pracovnice – účet nemůže zrušit, musíte na svou pobočku a jmenuje mi adresu mé pobočky.
Moje reakce – nic nemusím, naléhám, že účet potřebuji zrušit a nemám na přesuny po Praze čas.

Nebylo mi to ovšem k ničemu platné. Nakonec si nechci kazit slunečný den hádkami a poražen odcházím.

Můj tip:
Ročně ušetřím několik tisíc korun na ubytování přes Booking, při nákupu jídla přes DámeJídlo.cz a při nákupu oblečení objednávkami přes cashback portál Tipli.cz – získávám 3-8 % zpět z ceny nákupů.

Návštěva 2 – pobočka Václavské náměstí:

Cíl – zrušit účet.
Pracovnice 1 – kdo je váš bankéř?
Moje reakce – vzpomínám si na paní Tr. (jsem poslán do čekárny, kde se za chvíli objeví pracovnice 2).
Pracovnice 2 (přivítáni) – kde jste přišel na to, že váš bankéř je paní Tr.? (mezi řádky vytuším, že paní Tr. asi není můj bankéř, což se v závěru hovoru potvrdí)
Moje reakce – potřebuji zrušit účet.
Pracovnice 2 – to nejde. Musíte přijít příští týden.
Moje reakce – potřebuji zrušit účet.
Pracovnice 2 – účet je v mínusu (kontokorent), kvůli zápornému zůstatku nelze účet zrušit. Záporný zůstatek se dorovná k půlnoci a přijdete příští týden. Ještě vás chci upozornit, že výpovědní lhůta je 1 měsíc.
Moje reakce – potřebuji zrušit účet dnes. Záporný zůstatek doplatím teď na místě.
Pracovnice 2 – zrušíme alespoň některé služby. To je vše, co pro vás mužů udělat. (následuje
cca 10 minut tisknutí papírů a 7 podpisů)
Moje reakce – potřebuji zrušit účet dnes.

To ještě není vše…

Pracovnice 2 – vy se neobjednáváte na schůzku v bance? Kdybyste se objednal, předešel byste
problémům.
Moje reakce – potřebuji zrušit účet dnes.
Pracovnice 2 – kdybyste se příště objednal, předešel byste těmto problémům.
Moje reakce – potřebuji zrušit účet dnes.
Pracovnice 2 – musíte přijít příští týden.
Moje reakce – nemám čas jezdit hodiny po Praze kvůli zrušení účtu. Potřebuji zrušit účet dnes.
Pracovnice 2 – zrušte si účet na pobočce, co máte lépe dostupnou.
Moje reakce – to už jsem zkoušel a poslali mě za vámi.
Pracovnice 2 (pracovnice mi arogantně podává vizitku) – tady je vizitka na vaši bankovní poradkyni (jejíž jméno slyším poprvé v životě). Když budete mít problémy příští
týden při rušení účtu, tak ať jí zavolají.
Moje reakce – a jak o tom bude ta paní vědět? Můžete mi dát alespoň vaši vizitku?
(dostávám vizitku a radši odcházím)

MH vs. Komerční banka

Výsledek: 0:2

Uvidíme, co bude následovat. Už dříve jsem zaregistroval několik podobných příběhů o KB, tak jsem se chtěl podělit o ten můj. Třeba to někomu ušetří starosti.

V podobných situacích s bankou jsem nakonec rád, že jsem zvolil správně a používám FIO, kde jsem nad míru spokojený s přístupem i kvalitou služeb. K tomu mám kreditní kartu MALL.CZ od RB, kde vše také dlouhodobě funguje bez nějakých komplikaci.

Poslední aktualizace: 21. 03. 2014