Menu
HR Večer #4 na téma: Šíření vize napříč firmou

HR Večer #4 na téma: Šíření vize napříč firmou

3 minuty čtení

V druhé půlce října proběhl oblíbený HR večer. Akce se zúčastnilo přibližně 35 lidí z HR oboru a viděli jsme mezi nimi i známé tváře, protože někteří si akci oblíbili a na akci se registrují opakovaně.

Téma večera je pokaždé jiné, tak se účastníci vždy dozví něco nového. Moc nás těší, když nám lidé často říkají, že tipy od našich speakerů skutečně využívají v praxi. Celý večer opět probíhal na principu networkingu, účastníci měli pro přednášející připravené dotazy po skončení workshopu a během přestávek měli možnost komunikovat mezi sebou.

První přednášky se zhostil Jakub Štěpán ze společnosti Möbelix. Tématem byla firemní vize, jak ji komunikovat zaměstnancům a jak vizi neustále připomínat. Pro lepší znázornění využil příklad Möbelixu. Prvním krokem je definice interní vize – Möbelix jednoduše (za)žít. Na základě toho vzniklo logo, reklamní předměty a vize se šíří napříč celou firmou.

Pozornost, pravidelnost, pozitivní nálada

Jakub se poté věnoval touze všech firem – mít hvězdný tým. Protože mnoho firem má sice plno hvězd v týmu, nikoli však hvězdný tým. Základem je slušnost a takzvané 3P. Pozornost – vnímej, když někdo něco dělá dobře, pravidelnost – potkávej se se zaměstnanci pravidelně a pozitivní nálada. Tyto 3P potvrdil také zaměstnanecký průzkum, který ukázal, že pro 60 % lidí je nejdůležitější pochvala, uznání, dobré pracovní klima a podporující styl komunikace s vedením.

Jelikož je vize základním kamenem společnosti, tak Möbelix nechce nic podcenit. Proto na téma firemní vize existuje několik školení nebo třeba Möbelix Akademie, která se v některých oblastech věnuje právě vizi. Přesto, jak je vize důležitá, je nutné mít dobrý tým. Vše je o lidech a když má firma špatný tým, ani sebelepší strategie či vize ji nezachrání.

Druhou přednášku si připravil Ctirad Nedbálek ze společnosti Ahold. Přednáška byla zaměřena na to, jak komunikovat vizi, když má firma 17.000 zaměstnanců po celé ČR. Ahold usiluje o to být „smart and simply“ a proto zkoumá, do čeho investuje a jakou mají tyto investice pro zákazníka přidanou hodnotu. Pokud to jde, snaží se samozřejmě investice přesouvat tak, aby přinášely co možná nejvyšší přidanou hodnotu.

Když se humor stane firemní hodnotou

Hodnoty Aholdu jsou čestnost a týmovost, tak jako u spousty dalších firem. Ovšem v Aholdu se mezi hodnotami poněkud neovykle vyskytuje také humor. A právě s touto hodnotou se identifikovalo nejvíce zaměstnanců. Sdílet tyto hodnoty mezi 17.000 zaměstnanců v různých regionech není lehké. Nicméně Aholdu se to podařilo díky projektu “Dialog Nejlepší ve městě”. 

Přes sto facilitátorů bylo vytrénováno na obrovskou akci, během níž navštívili každou z 330 poboček. Se zaměstnanci probírali vize, ale také běžné problémy se skladem, logistikou, apod. Takto vznikla pravidelná setkání poboček, kde se setká celý tým a zárověň se zde vyřeší provozní problémy.

Prvotní obava ze strany vedení ohledně úspěchu celého projektu byla neopodstatněná a tak Ahold čeká na další výzvu, aby tuto tradici mohl udržet a případně dále rozvíjet. Proto jsou všichni noví manažeři školeni tak, aby znali náplň každé pozice i její přínos pro společnost. Důležité je, aby samotní zaměstnanci věděli, čím přispívají k růstu firmy a proč jsou pro firmu důležití.

Poslední letošní HR večer

Na další HR večer se můžete těšit již 27.11. Bude to zároveň poslední letošní akce, určitě se tedy vyplatí přijít. Tématem bude efektivní správa kandidátů a jako obvykle to bude stát za to. Bereme na vědomí zpětnou vazbu účastníků, připomínky zpracováváme a motivuje nás to HR večery neustále vylepšovat.


Poslední aktualizace: 05. 11. 2018

Našli jste chybu?