Menu
Inspirace pro start podnikání

Inspirace pro start podnikání

2 minuty čtení

Když slyším někoho, jak mluví o svém novém nápadu, často mám sklon ztrácet pozornost, protože nějaký úplně nový nápad je velmi těžká věc s malou šancí na úspěch. Osobně nepatřím mezi lidi, kteří se snaží hledat úplně nové cesty. Nemám ambici mít takový ten vědecký přístup k podnikání nebo k životu. Naopak se snažím koukat kolem sebe na věci, co fungují, a těmi se inspirovat.

Mám 2 hlavní zdroje inspirace:

1. cestování

Výbornou inspirací je pro mě cestování a dívání se při tom kolem sebe. Jezdím rád do Anglie a vždy tam mám oči otevřené – dívám se na reklamy v metru, vlaku a televizi. Poslouchám lidi. Kupuji noviny… Co si budeme povídat, jsme několik let za západem, a není proto složité se podívat, co tam funguje a s jakým úspěchem. Ono to k nám dříve nebo později většinou taky dorazí.

Shrnutí: Důležité je dívat se kolem sebe a pátrat po tom, co lidé řeší, jaké jsou aktuálně trendy a zkusit najít řešení.

2. poslouchání lidí

Často poslouchám druhé, a to ať už přímo během osobních rozhovorů, tak klidně i cizí konverzaci lidí kolem sebe. Jo, já vím, není to zdvořilé… Občas zaslechnu nějakou skvělou myšlenku třeba i od vedlejšího stolu v kavárně. Často při tom slýchám od lidí, kteří chtějí začít podnikat, že neví, jak začít. Podle mé zkušenosti jsou klíčově dvě věci:

a) nesnažit se podruhé vynalézt kolo / Facebook / Seznam

Říkám tomu „proven concept“ – tj. vzít věc prokazatelně někde fungující s nastaveným business modelem, cílovou skupinou zákazníků atd. Šance uspět s úplně novou myšlenkou a nápadem je menší než 1:1000. Věnuji se podnikání na internetu, když se podívám na nejúspěšnější online firmy, většinou mají jasnou produktovou inspiraci:

  • Seznam ← Yahoo
  • Slevomat ← Groupon
  • DámeJídlo ← JustEat

b) začít a vydržet

Před časem jsem publikoval článek, že úspěch v podnikání není o správných genech nebo místě, že každý se může naučit stát se úspěšným. Je důležité správně „nastavit hlavu“, volit jednoduchá řešení, pracovat na sobě a na výsledcích. Dokázat se soustředit na své výsledky. To funguje.

Shrnutí: Pokud nemáte ambici stát se vynálezcem nebo přijít s nějakou revolucí, ale hledáte jistou cestu směřující k úspěchu, stačí se dívat kolem sebe a inspirovat se. A když chcete převést tuto inspiraci do reálného provedení, vydržte a buďte trpěliví.

Poslední aktualizace: 24. 01. 2017