Menu
Jarní HR večer od VimVic.cz. Téma: Back to basics

Jarní HR večer od VimVic.cz. Téma: Back to basics

3 minuty čtení

Minulý týden nám začalo jaro a s ním přišel již osmý HR večer! Kolegové z HR rozhodně netrpí jarní únavou, protože tentokrát se na akci registroval rekordní počet účastníků a to přes 100 lidí! Vzhledem k omezeným prostorům jsme bohužel nemohli potvrdit účast všem a ti, na které nepadla karta, budou mít možnost registrovat se na dubnovou akci.

Naším prvním hostem byl HR manažer ze společnosti ERA a.s. Jindřich Krásný, který si připravil velmi zajímavou prezentaci na téma „Jak (ne)dělat recruitment“. Jindra popisoval své zkušenosti z HR, které vnímá jen a pouze jako Human Relations – to znamená lidské vztahy.

Budujte kontakty a networkingujte vždy a všude!

Velmi důležitý je networking a budování sítě. Sám Jindra říká, že networkingovat si musí vždy a všude. A to v pracovním životě i v životě osobním. Mezi těmito vztahy totiž existuje silná korelace a mnohdy můžeme využít pracovní kontakty pro naše osobní účely a nebo obráceně.

Budovat kontakty lze samozřejmě mnoha způsoby. Jindřich na příkladu porovnal dvě zcela odlišné metody a to metodu Spray and Pray a personifikaci. Spray and Pray lze přeložit jako „poslat a modlit se“. Jedná se o kvantitativní metodu, kdy dojde k obeslání velkého množství lidí a následně se vyčkává na jejich reakci.

Oproti tomu personifikace je kvalitativní metodou, která je ovšem mnohem nákladnější a časově náročnější. Nedochází k rozesílání hromadných a neosobních e-mailů, ale dochází k osobním rozhovorům a osobnímu přístupu.

Nabídka práce | HR večer
HR Večer #8 – Jak (ne)dělat nábor

Správná komunikace negativní zpětné vazby

Velmi důležitá je zpětná vazba kandidátům, která ovšem není vždy pouze pozitivní, ale naopak je mnohdy také negativní. A právě poskytnutí zpětné vazby může být pro pracovníka HR velmi stresující záležitost. Je proto nutné naučit se komunikovat negativa z pohovorů vhodným způsobem.

HR specialisté v ERA a.s. komunikaci negativ dovedli k dokonalosti. Prý jim zpět od kandidátů chodí velmi pozitivní zprávy s poděkováním za připomínky. Díky tomu se kandidáti mohou poučit a při svých dalších pohovorech excelovat.

Problémem, který se vyskytuje i v oblasti lidských zdrojů, je „overpromise and underdeliver“. Recruiteři kandidátům často naslibují mnoho, což následně nejsou schopni dodržet. Následkem toho jsou kandidáti naštvaní. Je nutné zmapovat si terén a naučit se komunikovat negativní situace. Je také důležité naučit se říkat „ne“ a nekývat na vše jen proto, aby se člověk zavděčil

Nereprezentujete pouze firmu, ale také sami sebe

Recruiter by měl budovat osobní značku při každém pohovoru. Tzn. nevystupovat jen za firmu, ale také za sebe. Pořád platí, že kontakty, které si vytvoříme, můžeme využít i v osobním životě.

Druhým přednášejícím byl David Havelec, který pracuje jako talent leader ve společnosti Faurecia. David si pro naše hosty připravil přednášku na téma „Recruitment není raketová věda“.

Společnost Faurecia má přes pět tisíc zaměstnanců a sedm závodů po celé České republice, je tedy nutné mít na 100 % fungující HR oddělení. To celé podtrhuje velmi výstižné motto společnosti „Spolu nám to ladí“.

Faurecia si velmi zakládá na svých trainee programech pro studenty. Podstatnou součástí recruitmentu společnosti jsou veletrhy, díky nimž má společnost možnost potkat velké množství potenciálních zaměstnanců a získá zde mnoho kontaktů.

Recruitment není raketová věda

I díky reklamním předmětům lze získat kvalitní kontakty

David přišel se zajímavým nápadem, jak posílit brand společnosti. Většina firem na veletrzích rozdává drobné reklamní předměty jako jsou propisky nebo sešity. David se ale spojil s českou firmou Mixit, která vyrábí müsli a prodává je v originálních tubusech. Mixit pro Faurecii vytvořil jedinečný design tubusů, které jsou na veletrzích rozdávány.

Samozřejmě se jedná o poměrně nákladnou propagaci, proto tomu musely být uzpůsobeny určité podmínky. Mixit získají jen ti, kteří představují potenciální kandidáty pro firmu, tzn. že studují určitý obor, zajímají se o daný sektor nebo mají zájem přímo o firmu. Tím dochází k selekci kontaktů a výsledkem je seznam pouze kvalitních a pravděpodobných kandidátů.

Rád bych poděkoval jako oběma skvělým přednášejícím, tak všem zúčastněným, kteří kladly super otázky a networkingovali do pozdních hodin. Příští HR večer bude probíhat v Corso Karlín, které poskytuje větší prostory, tudíž se bude moci zúčastnit více hostů. Budu se těšit já i celé VímVíc.cz!

Poslední aktualizace: 04. 04. 2019