Menu
Je vyhodnejsi platba za lead, objednavku nebo prodej?

Je vyhodnejsi platba za lead, objednavku nebo prodej?

Poslední aktualizace: 11. 08. 2014

1 minuta čtení

Minuly tyden jsme na blogu AffiliateClubu publikovali clanek o srovnani affiliate kampane na hubnuti s odmenou za lead vs. objednavku. Mezi affilaky pomerne casto slychavam diskuze, jaky zpusob odmeny je nejlepsi – jestli platba za leady, objednavky nebo smlouvy. Pridam zde nekolik mych zkusenosti a postrehu z tech poslednich 6-ti let, behem kterych se venuji affilu.

Na zacatku vseho je samozrejme dulezite myslet na klienta. Bez spokojeneho klienta nemate zadnou kampan. V AffiliateClubu je velkou prioritou spokojeny klient a dlouhodoba win-win spoluprace. Peclive sledujeme procesy a profitabilitu na strane klienta a klientum trpelive naslouchame. Na druhou stranu nejsme prilis tolerantni k tomu, kdyz se s leady od affilaku nenaklada efektivne. Bohuzel podle me opakovane zkusenosti, pokud klientovi umoznime platit za objednavky realizovane call-centrem/pobockami nebo za prodeje/smlouvy pres call-centrum/pobocky, dramaticky to ovlivnuje vyteznost a affiliate odmeny.

Po sesti letech v affiliate jsem presvedceny, ze co je zadarmo, toho si lidi nevazi. Pokud je nastaveny obchodni model platba za prodej/objednavku z leadu, tak to vetsinou nedopadne ani pro jednu stranu dobre dobre. Jako idealni se mi osvedcil model platba za lead.

Jakmile je nektery z meziclanku “blackbox”, temer urcite v nekterych fazich dochazi k ztraceni leadu a jejich potencialu. Nemusi to byt ani 100% umysl klienta, zkratka jeho motivovanost pro maximalni vyteznost je mensi a v ramci reseni tisice dennich starosti a povinnosti maji “leady zdarma” nizsi prioritu a spoluprace tim trpi.

Tech negativnich zkusenosti z modelu platba za objednavku/prodej mam celou radu. Setkavame se mimo jine s nasledujicimi komplikacemi:

  • pomale reakce ve spickach/dovolenych/nemocech/atd. = chladnuti leadu a pokles konverzi
  • slabe prodejni dovednosti a spise vlazny zajem na jejich zlepsovani, protoze vykonnost operatora/call-centra jde na triko affilaku – klienta nestoji penize, kdyz se leady nevytezuji
  • upravene call-scripty pri navolavani leadu – call-script se pri “odmene za objednavku” soustredi na prodej po telefonu a peclive popisuje detaily a negativa produktu, aby zaplaceny lead za “objednavka” byl temer 100%-ni “prodej” na pobocce
  • prioritizovani leadu z “vlastnich kanalu”, kde klient plati svou ca$h – leady affilaku jsou odbavovany az nasledne

To jsou nektere z duvodu, proc v AffiliateClubu preferujeme platbu za SMS verifikovane leady. Nasi prioritou je minimalizovat blackboxy a tim minimalizovat i treci plochy a naopak budovat duveru a vztah s klientem. Ve vysledku mohu ze zkusenosti z desitek tisic leadu potvrdit, ze to funguje! Dukazem jsou nejvetsi kampane AffiliateClubu jako Povinne ruceni (2+ roky spoluprace) a hubnuti Svet zdravi (1+ rok spoluprace).

Jaky je vas nazor? Jake obchodni modely v affiliate preferujete?