Menu

Kam klesnou ceny povinneho ruceni a kdo dalsi hodi rucnik do ringu?

Méně než minuta čtení

V letosnim roce sledujeme, jak klesa prumerna cena povinneho ruceni. Mimo jine  se pomerne agresivni cenovou politikou perou o svou pozici na trhu AXA pojistovna a Wustenrot pojistovna. Letosni podzim, ktery je kazdy rok TOP sezona pro povinne ruceni, muze byt z pohledu marketingovych/akvizicnich kampani zajimavy.

Problem klesajicich cen neni pouze problem pojistoven, ale celeho oboru. Nizka prumerna cena povinneho ruceni znamena mene penez pro brokery – business model mezi brokery a pojistovnami je u povinneho ruceni postaven obvykle na provizi ve vysi 15-20% z platby pojisteni vozidel po celou dobu jeji zivotnosti (cca 2 roky).

Pokud průměrná cena povinného ručení vozidel klesne např. z 3000 Kč na 2500 Kč, brokeři to pocití ve svých příjmech. Ve výsledku je při nízké ceně pojištění vozidel je méně peněz do marketingu/produktu, na inovace, na akvizici nového klienta, atd.

Jak z tehle pasti? Driv nebo pozdeji bude potreba zdrazit. Treba az probehne nejake nestesti typu povodne nebo rozsahle kroupy a pojistovny budou mit prilezitost zdrazeni zduvodnit, aby jim zdrazeni zakaznici odpustili. Vypada to, ze pojistovny ceka tezky rok a Direct Pojistovnu, ktera nedavno ukoncila cinnost, muze jeste nekdo z mensich hracu nasledovat.

Poslední aktualizace: 27. 08. 2012