Menu

Podnikání

Finanční analýza

Každý podnikatel, který svůj podnik bere opravdu vážně, se nevyhne mnohým důležitým analýzám. Jedna z nich je finanční analýza, prostřednictvím které dochází k posuzování finančního zdraví firmy. Je to zároveň nástroj vhodný pro její finanční řízení. Finanční analýza odhaluje slabé stránky podniku, a naopak může poukázat na jeho silné stránky. Finanční analýza podniku má v […]

Jaké live chat řešení je nejlepší – zkušenosti, tipy, doporučení

Postavení zákazníků na první místo a pečovat o ně je v dnešní době jeden z nejlepších marketingů. Kdo se perfektně nestará o své zákazníky, těžko uspěje na trhu. Skvělým způsobem pro zvýšení loajality zákazníků je livechat. Dnes nabízí online chat na web řada společností a vybrat si tu správnou může být obtížné. Které livechat řešení […]

Zisk – cíl každé firmy

Zisk je bezpochyby to, o co se snaží každý podnikatel. Jedná se o naprosto zásadní ukazatel úspěšnosti každé firmy. Jakmile neprodukuje zisk, je ve ztrátě a neprospívá. Zisk naopak umožňuje firmu rozvíjet, rozšiřovat její působnost, investovat do dalšího možného podnikatelského záměru, expandovat.  Zisk je základní ekonomický pojem. Některé zdroje nazývají zisk také jako profit, kdy […]

Risk management – jak si poradit s případnými riziky?

Risk management (česky řízení rizik) je oblast řízení, která má za cíl identifikaci a kvantifikaci rizik, které mohou společnost ohrozit. A nemyslí se jen rizika, která již existují, ale také ta, která teprve mohou vzniknout v budoucnosti. Risk management se dále snaží nalézt vhodný způsob zvládnutí těchto rizik. Jaké metody využívá? Co s řízením rizik […]

Outsourcing – o co se jedná, výhody a nevýhody

Outsourcing – termín, který musel slyšet každý, kdo pracuje ve firmě. Mnoho společností totiž outsourcing využívá nebo o využití alespoň přemýšlí. V některých případech to může být výhodné, v jiných případech se outsourcing nedoporučuje. Co to ale toto zvláštní slovo vlastně je? K čemu je dobrý outsourcing, kdy ho použít a jaký má pro firmu […]

Doba obratu zásob

Doba obratu zásob (anglicky inventory turnover) je pojem z oblasti finančního řízení podniku. Jedná se o ukazatel, který měří dobu nebo rychlost, jakou firma průměrně prodává své spotřební produkty. Jinými slovy je to stanovení toho, kolik průměrně dní leží zásoby na skladě, než se prodají. Obvykle se tento ukazatel udává v jednotkách dnů. V případě, kdy […]

Podnikání – návody a tipy

Podnikání je snem mnoha lidí. Nastartovat svůj vlastní podnik ale není jednoduchý proces. Každý budoucí podnikatel se musí připravit na velmi časté navštěvování úřadů a vysokou míru byrokracie. A i přes veškerou snahu může jít o nejistý výsledek. Tento článek se zabývá jednotlivými aspekty podnikání a nabízí návody a rady pro budoucí podnikatele. Světová banka […]

Projektové řízení – využití v pracovní i osobní rovině

Ovládat principy projektového řízení se hodí nejenom v pracovním, ale také v osobním životě. Cílem projektového řízení je totiž dosáhnutí požadovaného výsledku co nejefektivněji a nejhospodárněji. A je jedno, zda je projektem nazývána implementace nového firemního IT systému nebo složení zkoušky ve škole.  Projektové řízení bývá označováno někdy také jako projektový management nebo kompletně anglicky […]

Jak probíhá likvidace firmy?

Likvidace firmy je právní postup, který vede k ukončení podnikání obchodní korporace. V rámci likvidace dochází ke zrušení a následnému zániku společnosti. Důležitým kritériem likvidace je to, že společnost nesmí být zadlužená. Jestliže jsou totiž v rámci dané firmy aktiva nižší než pasiva, podává se insolvenční návrh a zahajuje se insolvenční řízení. V případě likvidace […]

Jak založit vlastní firmu krok za krokem

Založení vlastní firmy je pro řadu lidí sen. Mít vlastní podnik, být svým pánem, dělat „velký byznys“ – to zní skutečně báječně. Podle šetření Hospodářské komory ČR chce až 40 % vysokoškolských studentů po studiu podnikat. Realita, která však za tím vším stojí, není příliš růžová. Samotné založení podniku je náročný proces. Přesto není špatné ho […]

ISO 9001 – co se skrývá za tajemným označením?

S označením ISO 9001 se setkala většina lidí. Certifikát ISO 9001 visí na zdech v kancelářích mnoha soukromých firem, bank, pojišťoven, poradenských společností nebo například výrobních podniků. Kdo navíc nějakým způsobem kdy zasáhl do firemního řízení, určitě tento pojem zaslechl. Co je ISO? O co se konkrétně jedná? Pro koho je certifikace ISO 9001 vhodná […]

Co je PR? A proč nepodceňovat public relations?

Když se řekne „pí ár“, mnozí si vybaví kontakt s novináři, tiskové konference nebo tiskové zprávy. To je ovšem jen zlomek toho, co tato oblast obsahuje. V případě, že se s ním vhodně pracuje, jedná se o velmi mocný nástroj ke zvýšení úspěchu podnikání. Naopak podceňování vlivu PR může znamenat velmi vážné důsledky pro další […]