Menu
Kdo jsou zákazníci věrnostního cashback portálu

Kdo jsou zákazníci věrnostního cashback portálu

2 minuty čtení

Už jsem se dříve v médiích vyjadřoval na téma, kdo jsou zákazníci věrnostního cashback portálu a v jakých obchodech nakupují. Zmiňoval jsem to nedávno v článku na Peníze.cz nebo teď na podzim ve Snídani s Novou.

Věrnostní cashback portál je na tuzemském trhu poměrně nová věc a někdy není 100 % jasné, jak vlastně funguje a jaké jsou jeho výhody pro uživatele a merchanty. V tom chybují někdy i internetoví matadoři a velká jména českého internetu. Měl jsem teď čerstvě na Twitteru diskuzi s Janem Kaliánkem, protože Twitter není ideální médium pro podobné diskuze, zodpovím zde podrobněji dotazy.

MÝTUS 1 – věrnostní cashback portály využívají na slevy zaměření uživatelé

  • podstatou věrnostních cashback portálů je nabídka odměny za věrnost, nikoliv slevy – je chybou plést věrnostní casback portály a například slevové portály (ty jsou na cashback portálu v pozici merchanta/klienta)
  • věrnostní progam není sleva – světově nejvíce prémiové značky nevyužívají slevy, využívají věrnostní programy – příkladem je například Gant, kde mám osobní zkušenost z minulého nákupu, ke kterému jsem obdržel registraci do věrnostního programu, v kterém sbírám body a získám za ně peníze zpět na další nákup (podobný princip jako cashback portály)
jan-kalianko-slevhonici

MÝTUS 2 – jediný kdo profituje je provozovatel cashback portálu

  • obchodní model mezi cashback portálem a merchantem je výkonnostní – platí se až za objednávky
  • věrnostní cashback portál není stroj na prachy – na trhu (podobně jako v jiný oborech) působí řada portálů (desítky), jen jednotky z nich se prosadily, protože investují značné peníze do kampaní, péče o zákazníky, produktu, zákaznické zkušenosti a ve výsledku generují merchantům nové zákazníky a prodeje
  • podobně zkreslenou optikou by se dalo dívat téměř na všechny firmy (Seznam, Booking, atd.), které jsou zaměřené na uživatele, produkt a marketing – tj. nevytváří reálnou „ruční práci“ tím, že by si vyhrnuly rukávy a šoupaly krabicemi
jan-kalianko-profituje-jen-cashback

MÝTUS 3 – normální člověk cashback nevyužívá

  • v první řadě bych chtěl říct, že jsem velmi aktivním uživatelem cashback portálu, podobně jako využívám nabídek partnerů ve věrnostním klubu od Citibank – na Tipli.cz nejčastěji nakupuji podobně jako ostatní uživatelé v prémiových obchodech jako Booking.com, Zoot.cz, Mall.cz, Kasa.cz, atd.
  • mezi další spokojené zákazníky cashback portálu patří lidi z komunity Na volné noze, mezi které patří nomád a top-class grafik Víťa Válka. Další významnou skupinou jsou úspěšní investoři a internetoví podnikatelé, mezi které patří například Martin Kysela. Máme na cashback portálu Tipli zaregistrováno několik celebrit nebo třeba venture kapitalisty, kteří rozhodují o balíku peněz větším než 1 miliarda korun. 🙂
  • používat věrnostní cashback portály se vyplatí nejvíce právě lidem, kteří rádi ušetří nějakou korun a také lidem, kteří vydělávají dost peněz a hodně nakupují – nejsou výjimkou nákupy pobytů v alpách za 1000 Euro/víkend nebo objednávky elektroniky a módy za desítky tisíc korun/nákup

Pokud máte další dotazy k věrnostním cashback portálům, rád odpovím.

Poslední aktualizace: 30. 12. 2015