Menu
Lékárny Dr. max míří vysoko – chtějí být evropskou dvojkou na trhu

Lékárny Dr. max míří vysoko – chtějí být evropskou dvojkou na trhu

2 minuty čtení

Obrat lékáren Dr. Max dosáhl v roce 2018 téměř 18 miliard korun. Meziročně se jedná o nárůst o 1,8 miliardy. Provozovatel lékáren Dr. Max, Česká lékárna holding, za úspěchem vidí maximální orientaci na potřeby pacientů, profesionalitu lékárníků a laborantů a ochotu k inovacím. Chtějí být však ještě úspěšnější – ze současného čtvrtého místa plánují obsadit dokonce druhé místo na evropském trhu.

Ještě zajímavější čísla přinášejí ekonomické výsledky ze všech evropských lékáren Dr. Max. Celkový obrat z českých, slovenských, polských, rumunských, srbských a italských poboček, kterých je celkem 2 113, dosahuje 60 miliard korun. Lékárny Dr. Max patří mezi nejziskovější firmy investiční skupiny Penta Investments.

Co všechno přispívá alespoň v rámci České republiky k tak výraznému nárůstu? V první řadě je to zavedení až 50% slevy na doplatek pro všechny zákazníky bez ohledu na věk.

Druhým faktorem může být mohutná reklamní kampaň v televizích, díky které má povědomí o lékárnách Dr. Max skoro každý.

Na výše zmíněném obratu lékáren Dr. Maxe má podíl také prodej produktů své vlastní značky. Z celkového obratu činil 8 %, tj. 1,47 miliardy korun. Prodej léčiv meziročně vzrostl o víc než 60 procent.

Aktuálně síť lékáren Dr. Max disponuje 446 lékárnami. V průběhu roku 2018 bylo otevřeno hned několik nových prodejen, a to nejen díky nové výstavbě, ale také prostřednictvím akvizice menší lékárenské sítě Na zdraví. Stávající pobočky pak postupně procházejí tzv. remodelingem, aby odpovídaly potřebám moderního pacienta.

E-shop a věrnostní program lékáren Dr. Max

Kromě sítě kamenných poboček hraje jistou roli v celkovém obratu i provoz e-shopu. V roce 2018 činil jeho obrat 612 mil. korun, což odpovídá 3,5 % celkových tržeb. Vyřízeno bylo 1,1 milionu objednávek.

E-shop funguje kromě České republiky také na Slovensku a v Polsku. Zajímavé je, že celých 86 % zákazníků, kteří si zboží objednávají on-line přes e-shop, ho obvykle vyzvedávají osobně na některé z poboček.

Rok 2018 byl pro lékárenský řetězec úspěšný i v rámci věrnostního programu Karta výhod Dr. Max. Meziročně přibylo 320 tisíc klientů, v současnosti je tak vydáno 3,4 milionů věrnostních karet. Dva miliony zákazníků ji využijí alespoň 1x za půl roku.

Nutno zmínit, že síť lékáren Dr. Max není jediná se využívající věrnostní program pro zákazníky. Velmi známý je také věrnostní program Pilulka. V tomto případě se ale spíše jedná o internetovou lékárnu s několika málo pobočkami (celkem jich je v ČR asi 30).

Poslední aktualizace: 14. 05. 2019