Masakr, budu muset stěhovat firmu

1 minuta čtení

Nedávno jsem psal o výročí jednoho roku v Černé labuti. Je to jeden rok, co jsem pro 7 kolegů pronajal celé patro v Černé labuti v centru Prahy. Těch 7 lidí se za rok rozrostlo na 30 lidí a dalších 20 v Brně, na homeoffice nebo v regionech. Více ke shrnutí 1 roku v Černé labuti zde.

Teď se blíží TOP sezóna na internetu, daří se nám navazovat nová partnerství, rosteme v ČR, na Slovensku i v Polsku a expanze pokračuje. Kromě Tipli budeme v následujících brzkých měsících expandovat ještě s jedním projektem, již brzy povím více.

S týmem makáme na 110 %. V růstu bohužel narážíme na velikost našich áčkových kanceláří. Současných 320 m2 už nestačí. Ono to chvilku vydržíte, kousnete se a uskromníte se. Většinu času sedím s týmem, takže mám stejný stůl a stejné množství místa, jako ostatní. Nicméně už jsme ve fázi, že ani není technicky možné vrazit do kanceláří nové stoly a židle. Masakr.

V pátek jsem začal řešit nájem dalšího patra a zároveň jsem se byl podívat na větší kanceláře ve Slovanském domě, který je nedaleko. Preferuji zůstat v Černé labuti, protože lokalita je perfektní – pár kroků na Florenc i na nám. Republiky. Bezvadná dostupnost veřejnou dopravou a možnost parkování pro nás i pro návštěvy máme přímo v budově. Skvělé restaurace v okolí, pro mě výborný veganský Loving Hut přímo v budově, vegetariánská Beas Dhaba o 50 metrů vedle.

Poloha a kvalita kanceláří nám pomáhá při získávání nových talentů. Je to jeden z hlavních argumentů ovlivňující rozhodnutí kandidátů, který zaznívá na pohovorech nebo v anketě, co chodí na nové kolegy. V kanceláři trávíte kus života, je důležité nabídnout solidní zázemí.

Když teď jsme na téhle křižovatce s rozšiřováním prostoru, určitě bychom měli zvážit i variantu přestěhovat firmu jinam. Velmi ocením návrhy, pokud máte zkušenost. Je obrovská hromada kancelářských komplexů, které dokáží nabídnout fantastické podmínky. Předem díky za tipy! 👏🏼

A vtípek na závěr:
Pokud to klapne a vezmeme další patro v Černé labuti, staneme se hlavním nájemcem v budově. S kolegy jsme vtipkovali, že bysme měli budovu přejmenovat na Černá Hardynova labuť. 😂😂

  • blaznivy_ajtak

    U nás se problém s kancelářskými prostory začal řešit hotelovými pracovními místy, ale lidi s tím byly spíše nespokojeni, protože si musíš každý den uklidit svůj pracovní stůl, takže se od toho upustilo.

    S tím parkováním by mě zajímalo, jestli máte parkovací místa i pro zaměstnance, nebo je sušíte jako většina firem jen pro manažery, pak je pro spoustu lidí zase kancli v centru spíše nevýhoda.

    Dneska co jsem viděl se nové kancli staví de fakto jen na butovicích + radlická, což je IMHO poměrně dobrá lokalita. Jinak chápu, že pokud jsi vegetarián, tak asi není lepšího místa v Praze než černá labuť ;-))

    Jinak já osobně si také místo vybírám podle kanceláří, je to jeden z mých prioritních požadavků, hlavně možnost zdravé stravy + vzdálenost od domova, což aktuální zaměstnavatel splňuje (mám to 1 zastávku metrem, případně do práce můžu jít celou cestu lesem ;-)), a máme vlastní jídelnu, kde sice moc dobře nevaří, ale studený zeleninový bufet je docela dobrý a laciný…

    I když jsou ohledy, kde mě zaměstnavatel štve (korporátní byrokracie), tak právě lifestyle (homeoffice, levný studený bufet, rychle do práce) jsou takové klady, že mě to u zaměstnavatele hodně drží a vím, že není moc firem, co je schopno obdobný standard nabídnout…

    • Diky moc, tohle je dost dobra odpoved, protoze to mame dost podobnou zkusenost. Taky nechci delat hotelova pracovni mista, protoze tomu konceptu neverim (i to kazi loajalitu, kdyz nemas sve pevne misto).

      Parkovani mame jen pro vybrane lidi. Je to dost velky naklad na kazde parkovaci misto v centru. To je nevyhoda. Nicmene trend je takovy, ze velka cast mladych lidi ani nechce jezdit denne autem. Taky bych nechtel jezdit autem, kdybych nemusel. Neco jineho je, kdyz mas tym, kde pracuje vetsina lidi ve veku 35-50 let a oni maji domy za Prahou, tak potom kancl na okraji je lepsi. My mame spise lidi ve veku kolem 30 let a ti ziji zatim v sircim centru a tak je doprava do centra v poho.

  • Michale, a kolko ste mali ludi v tych 320m? To bola plocha aj s chodbami aj wc,kuchynka spolu?

    • Jojo, je to komplet prostor vcetne kuchynky, sprchy, atd. Mam tam lidi na full-time a brigadniky, kteri nejsou kazdy den v kanclu. Celkem 35-40 lidi.