Menu
Máte více emailových účtů v inboxu Gmailu a nefunguje vám odesílání emailů?

Máte více emailových účtů v inboxu Gmailu a nefunguje vám odesílání emailů?

1 minuta čtení

Pro emaily používáme ve firmě Google řešení, konkrétně Google Suite.

Pracuji na více projektech a mám více emailových účtů v inboxu Gmailu, například hardyn@projekt1.cz, hardyn@projekt2.com.

Dneska mi přestalo fungovat odesílání emailů. Zobrazuje se chybová hláška:

Message not delivered
You’re sending this from a different address or alias using the ‚Send mail as‘ feature. The settings for your ‚Send mail as‘ account are misconfigured or out of date. Check those settings and try resending.

The response from the remote server was:
535 5.7.8 Username and Password not accepted. Learn more at https://support.google.com/mail/?p=BadCredentials n9sm1484574ejs.0 – gsmtp

Pokud jste v Gmailu chtěli znovu zadat heslo a připojit účet, zobrazila se opět stejná chybová hláška.

Zde řešení, které nám zafungovalo:

1, Je potřeba mít pro uživatele v rámci Google Suite zapnutou možnost Dvoufázového ověření. Pokud není, tak musí zapnout administrátor účtu.

2, Potom jako uživatel přejdete na této adrese do nastavení účtu a aktivujete si dvoufázové ověření pro účet konkrétního uživatele.

Osobně používám pro ověření mobilní aplikaci Gmail. To stačí. K tomu mám jako zálohu ověření přes mobilní aplikaci Microsoft Authenticator, zdá se mi povedenější než řešení od Google (testoval jsem obojí).

3, Nejdůležitější je potom třetí krok, vygenerovat si jednorázové heslo, které slouží pro aplikace, které nepodporují dvoufázové zabezpečení. Toto heslo použijete pro ověření vašeho Google účtu v rámci Gmailu.

Po tomto ověření by vám už odesílání mělo opět fungovat.

Píšu v rychlosti, snad jsem na nic nezapomněl. Případně napište a doplním.

Poslední aktualizace: 04. 05. 2020