Menu
Portál TIPLI spouští mobilní aplikaci, zatím ji promuje svým blízkým

Portál TIPLI spouští mobilní aplikaci, zatím ji promuje svým blízkým

5 minut čtení

Ve středu jsem byl na otočku v Bratislavě. Tyhle jednodenní výlety do Bratislavy jsou náročné. Nicméně bylo důležité strávit osobně odpoledne s kolegy z agentury, která nám připravuje TV kampaň pro TIPLI.SK.

Chceme navázat na úspěšnou lednovou TV kampaň, která běžela pro TIPLI.CZ. Podle analýzy trhů, kde je cashback napenetrovaný skoro dokonale, je potřeba 5-7 let poměrně intenzivní TV kampaně pro dosažené plné penetrace trhu cashbackem. To je směr, kterým chceme jít.

Čerpáme také z tuzemských zkušeností některých našich kolegů z jiných online projektů. Dávno pryč je doba, kdy internet byl levný marketingový kanál. U některých projektů může v pohodě vycházet TV kampaň jako efektivnější a levnější kanál pro růst. Jen je potřeba zvolit správný přístup, testovat a měřit výsledky, v tom se TV neliší od internetové reklamy.

Více o TV kampani TIPLI.CZ jsem popsal v článku se shrnutím roku 2019. Také přikládám tento tweet, v kterém jsem oznamoval TV kampaň.

Z proběhlých schůzek a výsledků první etapy TV kampaně jasně vyplývá, že naše TV kampaně budou muset být mnohem více zaměřené na uživatele mobilních zařízení. Ta čísla jsou drtivá.

Přiznám se, že k té změně došlo tak rychle, že se mi v řadě věcí „rozsvítilo“ až během středeční schůzky v Bratislavě v sídle jedné z největších mediálních agentur na Slovensku. Velkou část schůzky kolegové se mnou procházeli spoustu statistik a výzkumů chování uživatelů internetu na Slovensku a například zmiňovali, že na slovenském internetu je 65 % přístupů z mobilu.

Když jsem se poté podíval detailně do našich čísel, tak na TIPLI.SK máme již nyní 69 % přístupů z mobilu a to číslo každý kvartál roste.

Pro úplnost komplet čísla TIPLI, včetně výsledků v Česku a Polsku. Není pochyb, že desktop výrazně klesá. Otázka je jen, kde a jak se čísla zastaví?

  • Česko: 37 % desktop | 58 % mobil | 5 % tablet
  • Slovensko: 24 % desktop | 69 % mobil | 7 % tablet
  • Polsko: 25 % desktop | 71 % mobil | 4 % tablet

Zbrusu nová mobilní aplikace TIPLI

Razantní nástup mobilů v posledních pár letech je důvod, proč jsme v lednu po nějakých porodních bolestech a s pár týdny zpoždění spustili v tichosti mobilní aplikaci, kterou nám externě připravují profíci na mobilní aplikace.

K vývoji mobilní aplikace nás nasměrovala také podzimní návštěva našich zahraničních konkurentů, kteří otevřeně přiznali, že rostou téměř jen přes mobilní aplikaci.

Je to pro TIPLI obrovsky důležitý krok. Nikdo už nevrátí dobu, kdy desktop měl výsadní pozici v tržbách a důležitosti pro internetové projekty. Čísla ukazují, že budoucnost je jednoznačně mobilní a ač se nám to úplně nelíbí, jinak už to nebude. Jen je otázka, kde se čísla desktopu zastaví. Jestli kolem 20 % přístupů na internet nebo ještě méně?

Uživatelé mobilů mají svá rizika. Společnosti jako Google nebo Seznam řeší, že hodnota mobilního uživatele je výrazně menší než uživatele na desktopu. Za 20 let online reklamy funguje monetizace a vydělávání na desktopu perfektně (chytré bannery, automaticky spouštěná videa, nestandardní formáty, atd.).

Řešíme v cashbacku podobný problém jako kolegové v reklamě. Pro cashback portál jsou návštěvy přes mobil a mobilní aplikace trochu problém. Hodnota uživatele mobilní aplikace vychází menší ve srovnání s desktopem. Navíc tracking je méně spolehlivý, než v případě desktopu.

Kromě technických problému v mobilu řešíme také výzvu, že někteří obchodní partneři našim uživatelům a TIPLI nepřiznávají odměnu z nákupů přes mobilní aplikaci – problém s cashback odměnou je například u obchodu Booking, který patří k nejoblíbenějších obchodům s cahbackem na TIPLI a tím logicky obratově k největším partnerům.

Jedna věc je spustit mobilní aplikaci. To se dobrým budgetem zvládne každý, i když mobilní aplikace jsou dražší než webovky. Jenže podobně jako u webovek, jedna věc je mít webovku nebo mobilní aplikaci, druhá věc je úspěšně ji provozovat, dělat na ni marketing, získávat a aktivovat uživatele a řešit technické výzvy, jak se mění mobily a chování uživatelů na mobilech.

Teď v rámci týmu TIPLI probíhají první schůzky s agenturami a odborníky, kteří se specializují na přípravu a optimalizaci kampaní pro mobilní aplikace. Hlavně analytika je oříšek a přestávají stačit naše 12 let laděné reportingy, dashboardy a nástroje.

Připadám si, jako bychom byli úplní snílci bez kontaktu s realitou, když jsme si mysleli, že můžeme v cashbacku dále růst bez mobilní aplikace.

Letošní rok 2020 je oficiálně rokem, kdy se začínáme učit marketing, produkt, technologii, péči o zákazníky a strategii pro mobilní aplikaci.

Čeká nás hodně práce a začínáme se na to těšit. Nic jiného nám nezbývá. 🙂

Friends and family first

Tohle je článek, kde poprvé veřejně mých kamarádům a známým oznamuji, že máme spuštěnou mobilní aplikaci. Jste první, kdo se tuhle informaci dozvídá. Následovat bude komunikace na sociálních sítích a na odběratele mého mailingu. Až s odstupem času bude veřejné promo.

Máte možnost si v rámci pro mě důležité „Friends and family“ skupiny vyzkoušet mobilní aplikaci TIPLI jako první.

Mobilní aplikace TIPLI je veřejně dostupná teprve pár týdnů a nikde nebyla propagována. Naopak, tutlali jsme to všemi silami. 🙂

Přes naší snahu o maximální utajení startu mobilní aplikace má nyní mobilní aplikace TIPLI už přes 1.000 stažení a pohybuje se kolem 80. místa v žebříčku popularity v kategorii Shopping v App Store. Tyhle signály ukazují, že velká finanční i časová investice do mobilní aplikace věříme bude do budoucna krok správným směrem.

Stručné informace k mobilní aplikaci TIPLI

  • jedná se o plnohodnotnou mobilní aplikaci, takže UX bude věříme mnohem lepší než u klasického mobilního webu
  • většina základních funkcí pro správu účtu a přesměrování do spolupracujících obchodů je již nyní v aplikaci k dispozici
  • aplikace zasílá push notifikace o nových odměnách a stavu odměn
  • jako první je mobilní aplikace dostupná pro tuzemské zákazníky, brzy bude následovat verze pro zákazníky na Slovensku přes TIPLI.SK a v Polsku přes TIPLI.PL

Jak instalovat aplikaci do mobilu?

Velká prosba: Pokud se vám líbí, jakým směrem jdeme s TIPLI, jak makáme a zaujala vás mobilní aplikace, dejte prosím 5 hvězdiček ⭐⭐️⭐️⭐️⭐️️ v hodnocení v App Store a Google Play. To hodně pomůže.

Pokud se vám cokoliv nelíbí, napište mi přes sociální sítě nebo na mail michal(z)hardyn(t)cz. Moc rád vše osobně pořeším. Od srdce děkuji. ❤️👍🏼

Poslední aktualizace: 29. 02. 2020