Návštěva ve Vodafone mě nasměrovala k pár vylepšením v kanceláři

2 minuty čtení

Na našem kariérním portálu VímVíc.cz vytváříme krom jiného články ve spolupráci s některými významnými tuzemskými zaměstnavateli. Čtenáři si mohou rychle utvořit představu o firemní kultuře v dané společnosti. Jednou z těchto společností je Vodafone, aktuálně také třeba firmy jako Mondi nebo Phonexia.

Potěšilo mě, že jedním z oslovených zaměstnavatelů byla společnost Vodafone. Právě v této společnosti jsem při škole získával své první pracovní zkušenosti a rád na to vzpomínám. Dokonce mám dodnes doma schované Vodafoňácké triko.

Nedávno jsem navštívil nový office, který má Vodafone ve Stodůlkách. Mile mě překvapilo, že se toho za těch skoro 15 let ve firmě moc nezměnilo. V tak velké firmě a těžkém oboru, jako jsou dneska telekomunikace, se stále drží super přátelská atmosféra a zdravý tah na branku.

Digitální den a Mezinárodní týden žen ve Vodafonu

Hodně se mi líbí, jak silný brand je Vodafone pro zaměstnance. Když jste jednou součástí Vodafone rodiny, často se jako Vodafoňák cítíte pořád. Musím přiznat, že mě aktuální návštěva nového Vodafone office inspirovala k pár vylepšením u nás v kanceláři a několik věcí jsme po vzoru Vodafonu vylepšili. Například jsem do kanceláře pořídili velkou ledničku plnou jídla, protože je fakt super praktický mít jidlo dostupné non-stop přímo v kanceláři.
Na VimVic.cz jsme ve spolupráci s Vodafone připravili článek o tom, jakým je tenhle globální obr zaměstnavatelem. Nakousli jsme akce jako Digitální den nebo Mezinárodní týden žen, které organizují. Článek zmiňuje také některé nové výhody pro zaměstnance, jako navýšení dní volna pro novopečené tatínky z původních 5 na 10 dní.

Jak se připravit na pohovor a co očekávat?

Dalším z významných zaměstnavatelů je nepochybně společnost Mondi, která je předním světovým výrobcem papírových materiálů. Pokud vás zajímá, jak probíhá přijímací řízení v této firmě, jak se na pohovor připravit nebo jaké vlastnosti by měl uchazeč ideálně mít, tak na HR bleskově zjistíte vše, co potřebujete vědět.

Loajalita, zodpovědnost a stabilita jsou základní předpoklady, které by měl splňovat každý potenciální zaměstnanec firmy Mondi. Vzhledem k tomu, že většina procesů probíhá ve výrobě, je důležité, aby vše správně fungovalo.

Rád bych zmínil také společnost Phonexia, která patří mezi rychle rostoucí startupy a zájem o práci v této firmě je obrovský. Na HR bleskově se však dozvíte nejrůznější tipy a triky, jak se připravit na pohovor ve Phonexia a získat tak výhodu oproti ostatním uchazečům.

Pro účel náboru používá 90 % firem LinkedIn a 78 % Facebook

Další zajímavý článek v magazínu na VimVic.cz obsahuje data z průzkumu společnosti Grant Thornton. Tématem průzkumu se staly sociální sítě a jejich využití v HR náboru a marketingu. Sociální sítě se stávají důležitou součástí firemní strategie. Slouží jako komunikační kanál mezi firmou a zákazníky, ale také k náboru nových zaměstnanců.

Z průzkumu vyšlo, že právě pro náborové účely jsou nejčastějšími sociálními sítěmi LinkedIn a Facebook. Téměř 70 % dotazovaných zaměstnavatelů často využívá sociální sítě k inzerování nových pozic. Dalšími důvody pro využití sociálních sítí je snaha ukázat kulturu firmy a její úspěchy.

  • blaznivy_ajtak

    K té loajalitě, být loajální zaměstnanec je blbost, mám ten vzor v rodině, maminka pracuje u jednoho zaměstnavatele celý život, její plat po 40 letech klesl někam k pracovnici v Lidlu. Hodně lidí v IT to říká velmi jednoduše “moje loajalita je na prodej”, když člověk má pohodu za větší prachy, než u konkurence, proč by proboha odcházel? Když zaměstnavatel není konkurence schopný, tak tam přeci nebudu dřepět jen proto, že tam jsem zvyklý, nejsem debil, nemluvě o tom, že v dnešní době pokud chce člověk přidat, tak často nefunguje nic jiného než mávání výpovědí.

    U nás ve firmě jsou lidi, kteří tam jsou třeba 10 let, ale jsou lidi a lidi. Jsou tam lidi, kteří tam jsou 10 let, a každý rok to přehodnocují, dohadují se, porovnávají s konkurencí, a nedělají to zaměstnavateli jednoduché, ale ve výsledku jsou to ti, kteří jsou povýšeni, dostanou víc prachů, a hnou se. Pak jsme měli lidi, kteří tam byly 10 let, nějak jeli na automat, a čekali, že lepší prachy, lepší místo a vše přijde jen proto, že jsou loajální a věrní, po 10 letech to vzdali, když zjistili, že to nestačí.

    Vydržet dlouho u jednoho zaměstnavatele je především o tom naučit se vyjednávat, jinak je tam člověk jen za ňoumu. Vztahy potřebují dynamiku, a když mi někdo napíše, že hledá loajální zaměstnance, tak si zpravidla představím, že se prostě bojí, že mu zdrhnou. A kdo by chtěl nastupovat k někomu, komu zdrhaj zaměstnanci?



Site Footer