Menu
Nejhezčí pláže v Polsku u Baltského moře

4 minuty čtení

Jako minulý rok, také letos jsem manželce splnil přání a vzal ji na pár dní k moři. Trochu si odfrknout. 🤓🐙🦞 Vrátili jsme se z návštěvy Polska minulý týden. Strávili jsme v Polsku 8 dní.

Do Polska jezdíme pravidelně. Psal jsem zde na blogu třeba o zkušenostech z letní dovolené u Baltu nebo o tom, jak jsme si pronajali krásný apartmán u moře v Polsku za 650 korun za noc.

Pravidelně také jezdíme do Polska mimo sezónu. Počasí je podobné jako v Česku a k tomu Polsko u Baltu nabízí třeba pěkné procházky podél moře, hezké promenády a parky na běhání, solidní výběr čerstvých ryb a takový dovolenkový pocit, když je člověk mimo Česko a prozkoumává odlišnosti.

TIP: Polsko jsou kromě pláží ve velké míře města. Vedle Krakowa a Varšavy zaujme také Wroclaw (Vratislav).

Cílem našeho aktuálního výletu bylo hledání nejhezčích pláží v Polsku. 🇵🇱🌊🐳 Při přípravě na výlet jsme byli mile překvapení, kolik v recenzích vychválených polských pláží s bílým pískem „kam oko dohlédne“.

Našli jsme si několik článků na Tripadvisoru a na blozích, které popisují nejhezčí pláže v Polsku. Nakonec jsme zvolili trasu, při které jsme navštívili 5 různých míst, na které jsme z internetu měli perfektní recenze.

Rewal

Jako první zastávku jsme zvolili městečko Rewal, které dobře známe už z dřívějška. Je to z Prahy kolem 7 hodin cesty i se zastávkami, což je ještě únosné i s malým dítětem.

Vedle Rewalu je Kolobřeh, který je skutečně nádherný a byli jsme tam už dvakrát na dovolené. Tak jsme si říkali, že je trochu nuda, když pojedeme potřetí do Kolobřehu, i když tohle místo stojí za opakované návštěvy.

Městečko Rewal má dlouhé promenády kolem moře, je tam řada restaurací a nové se staví. Stejně jako se staví nové apartmány a je na probíhající výstavbě vidět, že o město je zájem. Za nás potvrzuji, že Rewal stojí rozhodně za návštěvu.

V Rewalu jsme strávili dvě noci.

Niechorze

Tohle městečko není daleko od Rewalu. Ráno jsem do Niechorze z Rewalu doběhl a pak zase zpět, tak jsem si prozkoumal tohle místo už při běhání.

Zastavili jsme na pár hodin pro pěknou procházku podél moře, prohlídku a fotky majáku v Niechorze (rozhodně stojí za zastávku) a taky návštěvu výstavy miniatur, což je v Polsku oblíbená atrakce. To se nám opět líbilo a synkovi taky.

Dębki

Řada průvodců doporučuje pláže v Dębki jako jedny z nejhezčích a můžu potvrdit, že mají pravdu. Čistý bílý písek, kilometry parádních pláží.

Okolí funguje spíše v létě, takže pro nás návštěva na odpoledne – procházka, nějaké fotky a pokračovali jsme dále. Pláže v Dębki určitě stojí za návštěvu.

Łeba

V městečku Łeba jsme strávili dvě noci. Bylo to dobře vybrané místo, protože Łeba kombinuje krásné pláže, přístav se spoustou lodí, fantastický maják, několik pěkných parků a také několik výborných restaurací.

Také mimo sezónu je řada restaurací otevřená a je možné se během procházek opravdu dobře najíst.

Hel

Na poloostrov Hel jsme se dlouho chystali – nejde na mapě přehlédnout. Je kolem 30 kilometrů dlouhý a má jen pár stovek metrů na šířku. A pořádně tam fouká, ráj pro některé vodní sporty jako windsurfing. Měli jsme co dělat, aby nás to neodfouklo. 🌬💨

Tenhle poloostrov je dost oblíbený jako turistická atrakce, takže nechybí spousta dobrých restaurací (i mimo sezónu), k tomu různá vyhlídková mola nebo přístavy menších lodí. Je to dobré místo i na delší dovolenou.

Sopoty

Pěkné překvapení při výletu po nejhezčích polských plážích bylo lázeňské město Sopoty nedaleko Gdaňsku.

Dominantou je krásná dlouhá promenáda kolem moře, která je výborná pro ranní běhání. Láká řadu běžců – bylo příjemné, že ráno se mnou běhalo několik dalších nadšenců.

Pro Sopoty je také typické půl kilometrové molo do moře – prý nejdelší dřevěné molo v celé Evropě:

• Na délku měří úctyhodných 511 metrů
  • Koktejl na jeho terase s výhledem na Gdaňský záliv si prý vychutnaly celebrity jako Marlene Dietrich, Charles de Gaulle nebo Karel Gott 🍹🌊

K tomu spousta hezkých parků a výborných restaurací.

Do městečka Sopoty je to 7 hodin jízdy autem ze severní Moravy a jezdí tam taky vlak z Ostravy (taky 7 hodin).

Celkové shrnutí

V Polsku bylo opět krásně. Máme už za sebou možná desítku dovolených v létě i v zimě v Polsku a rádi se vracíme. Na některá místa i opakovaně.

Tentokrát navíc vyšlo počasí. Často svítilo slunce ☀️ a letos v listopadu skoro ani nemrzlo. 🤩❤️K dokonalosti chybělo jen tak o 30 stupňů větší teplo. 🙈🥶 Zase to má výhodu, že na pláži jsme sami. 😂

Polsko doporučuji. Jsem přesvědčený, že příští rok opět alespoň jednu dovolenou strávíme v Polsku. ❤️