Menu
Jaké live chat řešení je nejlepší – zkušenosti, tipy, doporučení

Jaké live chat řešení je nejlepší – zkušenosti, tipy, doporučení

4 minuty čtení

Postavení zákazníků na první místo a pečovat o ně je v dnešní době jeden z nejlepších marketingů. Kdo se perfektně nestará o své zákazníky, těžko uspěje na trhu. Skvělým způsobem pro zvýšení loajality zákazníků je livechat. Dnes nabízí online chat na web řada společností a vybrat si tu správnou může být obtížné. Které livechat řešení je nejlepší?

Je už docela samozřejmost, že většina firem má nějakým způsobem vyřešenou péči o zákazníky přes maily. Stále řada firem ale nevyužívá výhod live chatu, který je mimořádně účinný v péči o zákazníky i v možnosti zvyšování konverzí. Na toto téma už jsem diskutoval dříve na AffiliateČtvrtku, kde Mario přednášel o webinářích. Zazněla konkrétní čísla, o jaké desítky procent dokáže live chat zvyšovat konverze do prodejů.

Na trhu funguje velké množství společností nabízející online chat pro web. Níže je přehled a srovnání 4 nejpopulárnějších live chatů online – Smartsupp, LiveAgent, LiveChatInc a Intercom.

Nejpopulárnější livechat aplikace

1. Smartsupp

  • obecně: Smartsupp je český software, podpora v češtině, recenze vychvalují dobrou konverznost (například Michal Kubíček)
  • cena: nejlepší ceny na trhu – verze zdarma, tarif standard 249 Kč/měsíc/operátor, tarif profi 624 Kč/měsíc/operátor
  • trial zdarma: ano, 30 dní
  • využívá: například Alza.cz, 123shop.cz

Smartsupp používáme aktivně ve firmě a jsme spokojeni, stejně jako naši zákazníci. Smartsupp nabízí výborný poměr cena/poskytovaná služba a využíváme ho jako hlavní kanál pro komunikaci s lidmi, kteří navštíví naše stránky a potřebují s čímkoliv poradit. Přes odkaz výše lze získat verzi pro online live chat zdarma.

Jedná se o rychlejší a efektivnější způsob komunikace, než je například klasický email. Z hlediska managementu poskytuje Smartsupp skvělé nástroje pro efektivnější správu týmu, jako jsou podrobné statistiky, které počítají čas odpovědí, počet vyřešených požadavků od zákazníků nebo hodnocení jednotlivých operátorů.

Z hlediska jednotlivých pracovníků je ve Smartsuppu možné vložit různé automatické šablony pro odpovědi do live chatu, které zaručují větší efektivitu každého operátora.

Mezi plusy patří uživatelsky přívětivé prostředí jak pro operátora, tak pro samotného zákazníka. Dále rychlá podpora, která je schopná vyřešit v případě technických potíží problém téměř okamžitě. Jako mínus vidím nemožnost vkládání příloh.

2. LiveAgent

  • obecně: live chat od zkušené slovenské firmy QualityUnit (tvůrce affiliate software Post Affiliate Pro), řešeni působí stabilně a kvalitně, přátelská podpora ve slovenštině (po dotazu mi nabídli slevu kolem 20 %)
  • cena: 29 USD/měsíc/operátor, pokročilejší balíček stojí 39 USD/měsíc/operátor
  • trial zdarma: ano, 14 dní
  • využívá: například největší slovenský webhosting WebSupport

LiveAgent lze jednoduše nastavit a spustit. Se vším může pomoci velmi ochotná podpora. Operátorská sekce je velmi intuitivní a přehledná.

3. LiveChatInc

  • obecně: polský software, velký důraz na použitelnost live chat okna i administrace, pokročilé nastavení vyskakovacího okna
  • cena: poměrně drahý – tarif s omezenými statistikami 39 USD/měsíc/operátor, tarif s lepšími statistikami 59 USD/operátor/měsíc
  • trial zdarma: ano, 30 dní
  • využívá: DameJidlo.cz, Rohlik.cz

LiveChatInc je velice snadný na spuštění, uživatelské prostředí je jednoduché a přehledné. Nevýhoda pro menší start-upy bez investorů může být cena této služby, která je z těchto tří základních variant nejvyšší. Za tuto cenu ale nabízí polský LiveChatInc velmi efektivní nástroje pro zvyšování tržeb skrz komunikaci se zákazníky.

4. Intercom

  • obecně: Intercom nabízí o něco pokročilejší nástroje pro komunikaci se zákazníky a jejich udržení
  • cena: cena za základní balíček služeb vyjde na 49 USD/měsíc, s narůstajícím počtem aktivních uživatelů cena roste
  • trial zdarma: ano, 14 dní

Intercom cílí spíše na pokročilejší uživatele, celosvětově jich má 17 000. Nabízí ucelenou platformu pro podporu a růst aktivní základy zákazníků. Umožňuje poměrně detailní personalizovanou komunikaci, včetně designu automatizovaných chat botů.

Shrnutí

Všechny možnosti nabízí kvalitní služby. Nám se nejvíce osvědčil live chat Smartsuppu, předně tedy doporučujeme jej. LiveAgent je poměrně komplexní a potřebuje spoustu konfigurace, nabízí ale ochotnou a přátelskou podporu. LiveChatInc je sice o něco dražší, nabízí ale velmi efektivní komunikaci se zákazníky. Intercom je nejdražší alternativou pro pokročilejší potřeby.

Za zmínku stojí určitě i livechat řešení od Freshdesku. Freshdesk nabízí například i pravidelné zhodnocení produktivity a dotazníky spokojenosti zákazníků. Velmi rychle se lze koordinovat s týmem operátorů. Cenově je na tom online live chat Freshdesku podobně jako LiveChatInc.

PS: Článek obsahuje affiliate odkazy. Pokud se rozhodnete pro registraci/zakoupení služby, vaše cena i všechny ostatní podmínky u služby/produktu zůstanou stejné a jako poděkování získám provizi za váš nákup. Je na vás, zda tímto způsobem máte zájem podpořit článek a přínos informací v něm uvedených.

Poslední aktualizace: 29. 11. 2018