Nejlepší uchazeči o práci jsou ti pasivní. A na LinkedIn je nenajdete

1 minuta čtení

Pasivní kandidáti jsou ti, kteří si práci sami aktivně nevyhledávají. Nenavštěvují pravidelně pracovní portály nebo jiná místa s inzercemi. Naopak je můžete oslovit například kampaněmi přes sociální sítě, kde se tráví obvykle dost času. Tihle pasivní kandidáti jsou zároveň v práci a v týmu těmi nejkvalitnějšími.

Řeknu vám proč:

  • jsou věrní – dlouho vydrží na jedné pozici, mají třeba jen jednu pracovní zkušenost (oproti lidem, kteří každý 1–3 roky mění práci)
  • třeba ani nemají vytvořené pěkné CV a přitom jsou mimořádně šikovní
  • nemají CV, protože jejich prioritou není chodit po pohovorech a pořád spekulovat, kde a jak získají o trošku více…

Z mého pohledu to jsou skvělí a také klíčoví lidé. Takové člověk nenajde na job boardech (typu jobs.cz). Ani nebudou reagovat na nevyžádané zprávy tolik oblíbené personalisty na LinkedIn. Je třeba je aktivně hledat – vytvářet příběh firmy, postupně je oslovovat a oni dříve nebo později zareagují.

Co dělat pro oslovení pasivních kandidátů?

Oslovení těchto pasivních kandidátů je jedním z důvodů, proč je potřeba budovat brand zaměstnavatele (employer brand). Je to vlastně podobné jako hledání zákazníků do firmy. Tam je často také potřeba vytvářet příběh, budovat brand. Dneska už se tak nábor a HR stále více přibližuje klasickému marketingu.

K oslovení pasivních kandidátů využíváme podobně jako ostatní firmy kampaně na internetu. Nejlépe nám funguje Facebook a Instagram. Jsou to totiž místa, kde tráví lidé nejvíce času – velké množství hodin každý týden. To je rozdíl od LinkedIn, kde lidi stráví pár minut měsíčně.

Zde už dříve zmíněná ukázka kampaní na Facebooku od firem působících na tuzemském trhu.

V jednom z minulých článků jsem psal, že podle našich výsledků a dat z kampaní jsou pro pasivní kandidáty nejdůležitější 3 atributy: firemní kultura a tým, pracovní podmínky v kanceláři a možnost osobního růstu a učení se nových věcí. Tyhle tři atributy můžeme skvěle komunikovat na jednotlivých pracovních profilech firem na VímVíc, kde se pomocí fotek, videa a textu pasivní kandidáti dozví více než z pracovního inzerátu.

Jaké jsou vaše zkušenosti s pasivními kandidáty?

  • blaznivy_ajtak

    Mě trošku dostal ten popis kvalitního kandidáta – „nemění práci za 1-3 roky“, „nechodí na pohovory, kde by mu přidali“, „nemá dobře sepsané CV“. Je to trošku jak popis naivky, který se na pracovním trhu vůbec neorientuje 😉 Jako nic proti ničemu, že takové lidi vyhledáváš, já když si chci dát opravit auto, tak taky hledám nejlevnějšího a nejspolehlivějšího automechanika 🙂

    Mám přesně takového kamaráda, a je teď po letech z korporátu úplně nešťastný, protože právě nemá ty zkušenosti s mnoha firmami, neumí v tom chodit, a nechá si „srát na hlavu“. Jeho loajalita k firmě ho kariérně zdržuje v růstu.

    Já osobně právě měním ty práce v rozmezí 1-3 roky, ladím CV, chodím na pohovory, a platově jsem se dostal na hezké prachy, za totální pohodičku v práci. A právě těmi změnami jsem si udělal široký rozhled a získal mnoho zkušeností, které zužitkovávám v korporátu. Takže za mě „být tvůj ideální zaměstnanec“ není pro zaměstnance výhodné 😉



Štítky článku: | | |

Site Footer