Menu
Nejlepší uchazeči o práci jsou ti pasivní. A na LinkedIn je nenajdete

Nejlepší uchazeči o práci jsou ti pasivní. A na LinkedIn je nenajdete

2 minuty čtení

Pasivní kandidáti jsou ti, kteří si práci sami aktivně nevyhledávají. Nenavštěvují pravidelně pracovní portály nebo jiná místa s inzercemi. Naopak je můžete oslovit například kampaněmi přes sociální sítě, kde se tráví obvykle dost času. Tihle pasivní kandidáti jsou zároveň v práci a v týmu těmi nejkvalitnějšími.

Řeknu vám proč:

  • jsou věrní – dlouho vydrží na jedné pozici, mají třeba jen jednu pracovní zkušenost (oproti lidem, kteří každý 1–3 roky mění práci)
  • třeba ani nemají vytvořené pěkné CV a přitom jsou mimořádně šikovní
  • nemají CV, protože jejich prioritou není chodit po pohovorech a pořád spekulovat, kde a jak získají o trošku více…

Z mého pohledu to jsou skvělí a také klíčoví lidé. Takové člověk spíše nenajde na job boardech (typu jobs.cz), které jsou známé právě velkou mírou lidí, kteří si vybírají zaměstnavatele podle toho, jak se jim hodí do CV a s tím úmyslem obcházejí pohovory.

Podobně pasovní kandidáty špatně zastihnete přes nevyžádané zprávy tolik oblíbené personalisty na LinkedIn. Je třeba pro jejich oslovení a získání podniknout více aktivních kroků – vytvářet příběh firmy, postupně je oslovovat (třeba i nepřímo) a oni dříve nebo později zareagují.

Co dělat pro oslovení pasivních kandidátů?

Oslovení těchto pasivních kandidátů je jedním z důvodů, proč je potřeba budovat brand zaměstnavatele (employer brand). Je to vlastně podobné jako hledání zákazníků do firmy. Tam je často také potřeba vytvářet příběh, budovat brand. Dneska už se tak nábor a HR stále více přibližuje klasickému marketingu.

K oslovení pasivních kandidátů využíváme podobně jako ostatní firmy kampaně na internetu. Nejlépe nám funguje Facebook a Instagram. Jsou to totiž místa, kde tráví lidé nejvíce času – velké množství hodin každý týden. To je rozdíl od LinkedIn, kde lidi stráví pár minut měsíčně.

Zde už dříve zmíněná ukázka kampaní na Facebooku od firem působících na tuzemském trhu.

V jednom z minulých článků jsem psal, že podle našich výsledků a dat z kampaní jsou pro pasivní kandidáty nejdůležitější 3 atributy: firemní kultura a tým, pracovní podmínky v kanceláři a možnost osobního růstu a učení se nových věcí. Nejsou to takové ty klasické tisíckrát opakované nabídky typu stravenky, příspěvek na penzijko nebo nabídka sick days.

Uvedené nejdůležitější 3 atributy můžeme skvěle komunikovat na jednotlivých pracovních profilech firem na VímVíc, kde se pomocí fotek, videa a textu pasivní kandidáti dozví více než z pracovního inzerátu.

Jaké jsou vaše zkušenosti s pasivními kandidáty?

Poslední aktualizace: 19. 06. 2017