Menu
Pojištění čelního skla je zbytečné. Jak se k tomu staví pojišťovny?

Pojištění čelního skla je zbytečné. Jak se k tomu staví pojišťovny?

2 minuty čtení

Připojištění čelního skla nabízejí k havarijnímu pojištění téměř všechny pojišťovny. Dle tiskové zprávy vydané První klubovou pojišťovnou se ale tento druh připojištění drtivé většině řidičů nevyplatí.

Nehoda, kvůli níž by bylo skutečně nutné vyměnit celé sklo, je totiž vysoce nepravděpodobná. K tomu se přiklánějí také specialisté z autoservisů, dle nichž se defekt na čelním skle objeví až po najetí přibližně 100 000 kilometrů.

Většinu z nich je díky moderním technologiím navíc možné opravit, přičemž cena takové opravy se pohybuje v rozmezí 500 až 1500 korun.

Marek Orawski z První klubové pojišťovny dále tvrdí, že připojištění skel se vyplatí jen v případě, kdy řidič najezdí více než 50 000 kilometrů ročně. Nové čelní sklo stojí kolem 8 tisíc korun a jeho výměna je nezbytná průměrně jednou za 25 let.

Ve srovnání s touto částkou se připojištění čelního skla skutečně nevyplatí a peníze, které by řidič za připojištění zaplatil, je mnohem rozumnější investovat jiným způsobem.

Podle tiskové zprávy První klubové pojišťovny, která obsahuje obecné rady pro pojištění, je potřeba se zaměřit hlavně na asistenční služby, aby v případě nehody nebyl řidič nepříjemně překvapen. Nejdůležitější jsou limity asistence v Česku a v cizině, zajištění náhradního vozidla v případě poruchy apod.

Co na to velké pojišťovny?

Nikoho nepřekvapí, že ostatní pojišťovny s tímto tvrzením nesouhlasí. Produkt, který samy nabízejí, zkrátka za zbytečný označit nemohou. Existují ale i jiné argumenty, proč se pojištění čelního skla za jednoznačně zbytečné považovat nedá.

Dle statistik škod vyplacených z havarijního pojištění, které uvedla mluvčí České spořitelny Ivana Buriánková, vyplývá, že defekty na čelních sklech patří mezi nejčastější příčiny pojistných událostí. Se stejným tvrzením přišla také pojišťovna Allianz, která připojištění čelního skla nabízí automaticky v rámci dvou variant Allianz havarijního pojištění.

S pojištěním čelního skla se také pojí názor, že jej řidiči vlastně platí dvakrát – jednou v rámci havarijního pojištění a podruhé jako samostatné připojištění. V této souvislosti je třeba mít na paměti, že řešit defekt na skle z havarijního pojištění se nemusí vyplatit vzhledem ke ztrátě bonusu a výši spoluúčasti.

Výměnu čelního skla nelze považovat za příliš velkou hrozbu pro rodinný rozpočet. Jak uvedla První klubová pojišťovna, čelní sklo je nutné vyměnit průměrně jednou za 25 let při ročním nájezdu 15 tisíc kilometrů, a jeho cena je kolem 8 tisíc korun. Přibližná částka za pojištění za uvedenou dobu se pohybuje kolem 50 tisíc korun.

Poslední aktualizace: 02. 04. 2019