Menu
Postup pro nákup nového auta – těmito kroky ušetříte velké desítky tisíc korun

Postup pro nákup nového auta – těmito kroky ušetříte velké desítky tisíc korun

2 minuty čtení

Táta provozuje nějakých 10 let autoškolu v Kladně. Máme 3-4 auta, tím se řadíme mezi dvě největší autoškoly v Kladně, i když samozřejmě z pohledu Prahy jde o pidi business.

Jak mám z práce nějaké fígle na nakupování věcí do firmy, dostal jsem v autoškole na starosti nákupy aut. Taková rodinná výpomoc.

Kroky k úspoře desítek tisíc při nákupu auta

Nákup auta může být docela zábavná činnost. Často kupujeme do autoškoly nějakou Škodovku. Kladno se nachází kousek od Prahy, takže v širším okolí Kladna včetně Prahy je poměrně hodně prodejců Škodovek.

Z dřívějška už mám připravený seznam 30 prodejců škodovek v Praze a v okolí Kladna. Těm v první fázi pošlu email s parametry, co poptáváme.

Obvykle dorazí kolem 20-ti konkrétních nabídek a přibližně s 5-10 prodejci je rozumná řeč o dalších slevách z jejich nabídky nebo získání dodatečných bonusů v rámci původní nabídky a ceny (např. různé koberečky zdarma, zápis auta do registru zdarma, atd.).

Třeba na autě Škoda Rapid ve stejné výbavě jsou rozdíly kolem 70.000 Kč a většinou získáme „ještě něco navíc“. To za těch pár mailů a telefonátů stojí.

Na pojištění dost ušetříte, když si vyřídíte jinde

Jakmile jsme domluvení na podmínkách a ceně auta, tak až poté oznámím prodejci, že si nevezmu financování ani pojištění.

Informaci o tom, že si nevezmu financování ani pojištění se snažím do poslední chvíle „tutlat“, protože jinak bych se na tak dobré podmínky ceny auta nedostal. Prodejce do poslední chvíle totiž doufá, že když na mě nebude mít marži s autem, tak mě „natáhne“ alespoň na financování a pojištění, které si většinou v rámci zdravé vyjednávací rozcvičky nechám prodejcem stejně spočítat.

Auta platíme hotově, což je nejvýhodnější. Pokud auto potřebujete financovat přes úvěr, je důležité si nechat spočítat úvěr u více poskytovatelů, které prodejce nabízí. Často jich mají více a prioritně nabídnou toho, kde je největší provize, nikoliv který vychází nejvýhodněji. Logicky největší provizi nabízí poskytovatel nejdražšího financování.

Pojištění si beru přes internet, obvykle přes KlikPojištění nebo Suri.

V praxi to vychází potom srovnání pojištění takto:

  • nabídka na kombinaci povinného a havarijního pojištění dorazila od prodejce z autosalonu na částku 16.000 Kč/rok
  • přes internet a telefon jsem na stejné auto zařídil pojištění za 7.000 Kč/rok a s ještě lepšími parametry (0 Kč spoluúčast na sklo a 5 % spoluúčast na havarijní pojištění)

To znamená úsporu 36.000 Kč za 5 let, během kterých budeme auto nejspíš vlastnit. To vychází na úsporu na pojištění ve výši 9.000 Kč/rok.

Prodejci aut a autosalony podle mojí zkušenosti nevyužívají žádné CRM, ve kterém by evidovali zájemce. Takže není ani výjimkou, že podobně můžu postupovat se stejným autosalonem o rok nebo dva později. Samotní prodejci navíc mají solidní fluktuaci, takže ani většinou nemluvím ve stejném autosalonu se stejným člověkem.

Celková úspora na autě je tímto ověřeným postupem přes 100.000 Kč. Částka kolem 70.000 Kč na ceně auta a dalších skoro 40.000 Kč na pojištění.

Poslední aktualizace: 23. 07. 2019