Menu
Jak přenést číslo k jinému operátorovi?

Jak přenést číslo k jinému operátorovi?

2 minuty čtení

V minulosti býval přenos čísla k jinému operátorovi problém. Proces byl buď moc drahý, nebo trval tak dlouho, že nebyl pro některé lidi myslitelný. Dnes se tento proces dá zvládnout během několika dnů a je zcela zdarma. Zde je postup u jednotlivých operátorů.

Jak přenést číslo k jinému operátorovi?

  1. Nejprve je nutné požádat o tzv. ČVOP kód, což je číslo pro přechod k jinému operátorovi. Nejrychlejší způsob je osobní žádost na kamenné prodejně operátora.
  2. Po odeslání žádosti obdrží zákazník během několika minut kód ČVOP, se kterým může rovnou zajít k novému operátorovi.
  3. U nového operátora je se zákazníkem sepsána smlouva podle jeho požadavků. Zpravidla během jednoho týdne nový operátor číslo převede a číslo je znovu připraveno k používání.

Co když se nemohu dostavit na kamennou prodejnu?

V tomto případě má každý operátor další možnosti, jak žádost podat.

Vodafone

U Vodafone je pro přechod k jinému operátorovi možné zavolat na Linku péče o zákazníky. Číslo této linky je 800 77 00 77. V případě předplacené karty stačí poslat SMS ve tvaru „PRENOS ANO“ na číslo 7700. Obratem by zákazníkovi měla přijít SMS s číslem pro přechod k jinému operátorovi.

T-Mobile

U T-Mobile je možné podat žádost písemnou, která ale výrazně zpomaluje proces přechodu od stávajícího operátora k jinému. Tato žádost musí obsahovat jméno a příjemní zákazníka, telefonní číslo a vlastnoruční podpis. Po vyřízení této žádosti přijde ČVOP zákazníkovi SMS zprávou. Tato možnost platí pro tarifní zákazníky.

Netarifní zákazníci T-Mobile mohou o číslo ČVOP zažádat na čísle 4603. Po vyřízení žádost je kód pro převedení čísla k jinému operátorovi zaslán SMS zprávou.

O2

Pro přechod od O2 k jinému operátorovi je možné podat telefonickou žádost. Na lince 800 02 02 02 (Po-Pá, 08-20h) je možné zažádat o ČVOP kód, který do několika dní dorazí zákazníkovi do poštovní schránky.

Je dobré si před přenosem čísla projít nabídky neomezených tarifů jednotlivých operátorů, popř. virtuálních operátorů jako jsou SAZKAmobil či Tescomobile. Každý tarif může vyhovovat jinému zákazníkovi.

Na co si dát pozor?

U každého operátora je možné podat žádost o ČVOP kód písemně. Žádost by měla ale vždy obsahovat jméno a příjemní zákazníka, jeho telefonní číslo a vlastnoruční podpis. Pro nejrychlejší proces přenosu čísla k jinému operátorovi je ale nejlepší zajít osobně na kamennou pobočku.

Zde jsou adresy, na které je možné zaslat písemnou žádost.

Vodafone
Vodafone Czech Republic a.s.

Náměstí Junkových 2

Praha 5

155 00

T-Mobile
T-Mobile Czech Republic a.s.

Tomíčkova 2144/1

Praha 4

149 00

O2 
O2 Czech Republic a.s.,

Za Brumlovkou 266/2

Praha 4 – Michle

140 22

Dále je dobré vědět, že operátor nevydá ČVOP kód tomu zákazníkovi, který má u něj nesplacené závazky. Stačí mít záporný kredit o několik haléřů a už není možné získat ČVOP kód. Na vydání kódu je tedy dobré myslet s předstihem.

Platnost ČVOP kódu je 60 dní. Je tedy nutné vyřídit převod čísla v této lhůtě.

Jak při telefonické, tak při osobní žádost je dobré u sebe mít smlouvu se stávajícím operátorem a průkaz totožnosti.

Samotný přenos čísla je momentálně u všech operátorů zdarma a neplatí se žádná pokuta. Při přechodu k novému operátorovi je ale často nutné zaplatit zálohu při podpisu nové smlouvy.

Poslední aktualizace: 04. 09. 2018

Našli jste chybu?