Menu
Přenos čísla – jak přenést číslo k jinému operátorovi?

Přenos čísla – jak přenést číslo k jinému operátorovi?

5 minut čtení

Má-li člověk zájem si při změně operátora ponechat své telefonní číslo, nezbývá než přistoupit k přenosu čísla. V minulosti býval přenos čísla k jinému operátorovi mnohem složitější, trval déle a stál více peněz. Dnes se tento proces dá zvládnout během dvou dnů, a dokonce zdarma. Jak jednoduše na přenos čísla?

Celý proces přenosu čísla k jinému operátorovi probíhá bez zbytečného administrativního zdržování a finanční zátěže. Přenos čísla od 1.4. 2020 funguje jednoduše, nová SIM karta by navíc měla začít fungovat již do dvou dnů od zahájení změny operátora.

Přenos čísla od 1.4. 2020 – novela zákona

Dříve bylo nutné získat pro přenos mobilního čísla k novému operátorovi tzv. ČVOP kód, tedy číslo výpovědi opouštěného poskytovatele. O toto číslo musel klient zažádat osobně, nejlépe na kamenné prodejně operátora. ČVOP se nyní používá k přenosu více telefonních čísel a je potřeba o něj žádat.

V minulých letech se tak přenos telefonního čísla neobešel bez zdlouhavého zařizování, přenos čísla od 1.4. 2020 je však možné uskutečnit již kompletně online.

Díky novele zákona o elektronických komunikacích došlo k výraznému zjednodušení celého procesu. Přenos číslo je tak nyní mnohem jednodušší i levnější.

Pro přenos čísla k jinému operátorovi již není nutné kontaktovat stávajícího poskytovatele.

Jak na přenos čísla k jinému operátorovi?

Snadnější proces přenosu čísla hraje do karet těm, kteří mají zájem si při opuštění svého operátora ponechat staré číslo.

Výhodou je také zrychlení celého procesu. Zatímco dříve zájemci na přenos mobilního čísla museli čekat až 10 dnů, nyní by změna operátora neměla trvat déle než dva dny.

Jak tedy na přenos mobilního čísla?

1) získat OKU – ověřovací kód účastníka

ČVOP kód již není potřeba, nyní se proces neobejde bez tzv. OKU – ověřovacího kódu účastníka. Výhodou OKU je, že by ho měl klient najít v zákaznické sekci svého operátora či v účastnické smlouvě a nemusí tak navštěvovat kamennou pobočku.

Informace o tom, kde se dá OKU zjistit, operátoři obvykle uvádějí na svém webu. V případě, že OKU kód člověk přeci jen nenalezne, může se jednoduše obrátit na klientskou linku stávajícího operátora, kde mu jej ochotně sdělí.

2) zvolit si tarif

Díky novele zákona již není nutné oznamovat odchod svému operátorovi. A celá věc tak lze vyřešit pouze s nově zvoleným mobilním operátorem. V dalším kroku tak přichází výběr tarifu.

Před přenosem čísla je tak dobré si projít nabídku neomezených tarifů od mobilních i virtuálních operátorů, jako jsou SAZKAmobil či Tescomobile.

Každý tarif může vyhovovat jinému zákazníkovi. Někomu záleží na levném volání, zatímco jiní mohou dávat přednost výhodnému datovému tarifu.

Na stránkách vybrané společnosti si tedy klient vybere tarif, který nejlépe odpovídá jeho potřebám a který chce využívat pro svůj telefon.

3) kontaktovat nového operátora

V posledním kroku přenosu čísla mezi operátory si stačí zvolený tarif objednat. Poté jen zbývá připsat současné telefonní číslo, které si klient přeje ponechat a spolu s tím zaslat operátorovi také svůj OKU. Je rovněž možné si určit termín, kdy přenosu čísla dojde.

Operátor se již poté o všechno postará. V den, kdy přenos čísla proběhne, si klient pouze vymění SIM kartu v telefonu, čímž je celý proces u konce.

Stará SIM karta obvykle přestane fungovat kolem jedné hodiny v noci, nová bývá aktivována v brzkých ranních hodinách.

SIM karta bývá aktivována prvním telefonickým hovorem.

TIP: Někteří operátoři nabízejí také SIM kartě zdarma data navíc či bousový kredit.

Přenos čísla u předplacené karty

Možnost přenosu čísla je samozřejmě dostupná i těm, kteří využívají místo tarifu předplacenou kartu. Celý proces probíhá velmi podobně, jako v případě přenosu čísla na nový tarif.

Informace o tom, jak postupovat při přenosu čísla u předplacené karty, jsou uvedeny na webových stránkách jednotlivých operátorů. Například pro přenos čísla u T-Mobile je v této situaci třeba se na termínu telefonicky domluvit na klientské lince.

Jak při přenosu čísla nic neplatit?

Přenos telefonního čísla je nyní také levnější, ve většině případů se dokonce nemusí platit žádný poplatek. Poplatek hradí jen ti klienti, kteří předčasně vypoví smlouvu, a to během prvních tří měsíců od podpisu.

Dříve činil v takovém případě poplatek celých 20 % z měsíčních paušálů zbývajících do konce smlouvy. I tuto skutečnost však změnila novela zákona o elektronických komunikacích. Nyní tak tito klienty čeká výrazně nižší sankce, a to konkrétně 5 %.

Přenos čísla mezi operátory

Jaké podmínky nabízejí pro přenos telefonního čísla mobilní operátoři? A kde sehnat své OKU?

O2 přenos čísla

Přenos čísla od O2 k jinému operátorovi probíhá dle výše zmíněného postupu. Své OKU klienti získají jedním z těchto způsobů:

  • telefonicky na čísle 800 02 02 02
  • na jakékoliv prodejně
  • v klientské zóně Moje O2

Kód poté stačí předat novému operátorovi, který si věc vezme na starost. Přenos čísla od O2 je tímto ukončen.

V případě přenosu čísla k O2 lze opět pouze předložit OKU na prodejně, telefonní lince nebo v připraveném formuláři na webu. Pro přenos čísla O2 si pouze stačí zvolit mezi dostupnými tarify.

TIP: O2 nabízí mimo klasických tarifů i další výhodné služby. Mezi oblíbené patří O2 Family nebo O2 TV.

Vodafone přenos čísla

Ani za Vodafone přenos čísla klienti neplatí žádné další poplatky, celý proces navíc trvá opravdu pouhé dva dny a lze hravě zvládnout z pohodlí domova.

Klientům, kteří chtějí Vodafone opustit, doporučuje operátor využít ČVOP. Stejně tak však lze využít OKU, které zákazníci zjistí:

  • na Můj Vodafone v sekci „Služby-ostatní“
  • na čísle *77
  • na čísle 800 77 00 77

V případě, že na předplacené kartě zbude kredit, klient na něj již nemá nárok.

Pro přenos čísla k Vodafone si stačí vybrat na e-shopu tarif a do objednávky vložit přenosový kód, telefonní číslo a datum, ke kterému si klient přeje číslo přenést. Do dvou dnů SIM karta dorazí do schránky.

T-Mobile přenos čísla

Přenos čísla T-mobile probíhá stejným způsobem jako přenos čísla O2 nebo přenos čísla Vodafone. U T-mobilu naleznou zákazníci své OKU na jednom z těchto míst:

  • Můj T-Mobile – v sekci Moje smlouva
  • na Zákaznickém centru na tel. 4603
  • na telefonním čísle 800 73 73 73
  • na prodejnách

Noví zákazníci se navíc ke svému OKU jednoduše dostanou v účastnické smlouvě.

Klienti, kteří chtějí přejít k T-Mobilu společně se svým starým číslem, tak mohou učinit buďto na e-shopu či prodejně, anebo na jedné z výše uvedených telefonních linek. K přenosu mobilního čísla dochází společně s výběrem nového tarifu.

Poslední aktualizace: 10. 01. 2023