Menu
Jak velký je přínos osobního blogu pro moje podnikání?

Jak velký je přínos osobního blogu pro moje podnikání?

3 minuty čtení

Nedávno jsem publikoval článek pří příležitosti výročí 7 let blogu hardyn.cz.

V článku jsem jako bonus zmínil 1 jednoduchý trik, jak jsem vydržel 7 let psát pravidelně příspěvky na blog.

Přínos blogu pro moje podnikání

Psaní blogu je podle mé zkušenosti skvělý způsob, jak další lidi inspirovat nebo nasměrovat v práci, podnikání nebo třeba v osobní rovině. Takové psaní pomáhá budovat vztah se čtenáři a z těch se potom stávají pracovní i osobní přátelé, obchodní partneři a také kolegové v práci.

Jak jsem naznačil v úvodu, jeden z mých důležitých milníků v kariéře a podnikání bylo, když mi jeden z čtenářů mého blogu nabídl na prodej cashback portál. Ten sice neměl moc uživatelů, nicméně byl velmi kvalitně zpracovaný a přiměl mě věnovat pár hodin analýze cashback oboru.

Nakonec jsme se díky vztahu vybudovanému na základě blogu domluvili na velmi solidních podmínkách a za relativně málo peněz jsem tento cashback portál koupil. Skoro bych až řekl, že původní majitel mi jej přenechal. Podařilo se mi následně díky své vytrvalosti a know-how z marketingu, produktu a IT vybudovat cashback portál, na kterém pracuje 80 lidí a po pár letech roční obrat za affiliate provize a prodej reklamy přesáhne 50 miliónů korun (2 mil. euro).

Několik důležitých lidí v našem týmu se ozvalo také na základě článků na mém blogu. Dnes patří mezi tzv. „páteřáky“ – tj. klíčové lidi v týmu. Znali z blogu můj příběh, měli představu o firemní kultuře a věděli, že s námi chtějí pracovat. Náklad na hledání nového schopného člověka do týmu jde do řádu desítek až stovek tisíc korun. Díky blogu tento náklad snížím nebo téměř odstraním a ještě získám lidi, kteří skutečně chtějí pracovat se mnou a mým týmem.

Podobné to je při obchodních schůzkách. Řada partnerů se ozývá sama na základě blogu a aktivní komunikace na sociálních sítích. Při jednání u pěkné řádky důležitých obchodních kontraktů sehrála komunikace přes blog a na sociálních sítí důležitou roli. Díky těmto aktivitám jsem získal v posledních letech business s výnosem vyšších miliónů, možná spíše nižších desítek miliónů korun.

Vyplatí se začít s blogováním?

Často zaznívá dotaz, jestli se vyplatí věnovat blogování. Blogování je velmi časově náročné. Sepsat jednoduchý článek vezme dvě až tři hodiny. Sepsat obsahově bohatý článek vezme nejméně pět hodin, může to být klidně i deset a více hodin. To znamená, že psaním blogového příspěvku je možné strávit třeba celou sobotu. Ostatně víkend je den, kdy pravidelně napíšu nejvíce článků pro můj blog.

Jsem velmi pragmatický člověk. Věnuji se téměř výhradně aktivitám, které mají pro mě, moje podnikání a moje nejbližší okolí nějaký přínos. Po tisícovce článků o mých zkušenostech, podnikání, získanému know-how nebo třeba tipech na užitečné nástroje jsem 100% přesvědčený, že tahle aktivita dává velký smysl. Dokonce bych řekl, že má klíčovou roli v mém podnikání.

Když si sečtu veškeré přínosy blogování na mou kariéru a mé podnikání, tak mi blogování velmi pomohlo a pomáhá v dosažení výsledků a úspěchu.

Do blogování jsem za těch 7 let investoval několik tisíc hodin práce. Často dost vyčerpávající práce, ono to není úplná sranda třeba po desáté přepisovat článek, protože s ním nejste úplně spokojeni. Do toho je víkend a je tolik činností, kterým se můžete věnovat. Na druhou stranu ten přínos a vliv na můj business je v penězích a konkrétním profitu obrovský.

Na základě mojí zkušenosti můžu rozhodně doporučit každému začít s blogováním. Ideálně teď hned.

Poslední aktualizace: 05. 11. 2019