Proč reklamy na LinkedIn v náboru nefungují a fungovat nemůžou

1 minuta čtení

Lidé bývají překvapeni, když se bavíme, že reklamy na LinkedInu nemají moc smysl pro nábor. Důležitá věc, kterou je třeba si vyhodnotit ještě před tím, než začnete plánovat reklamy na sociálních sítích – na koho a jak chcete cílit.

Pokud cílíte na běžné pracovníky, například pro administrativní, managerské nebo dělnické práce, potom LinkedIn kampaně vám při náboru nepomohou. Při kampaních a oslovování lidí je pro vás důležité, kde lidi můžete nejlépe oslovit a zasáhnout, to znamená, kde tráví čas.

A právě na LinkedInu to jen 17 minut měsíčně, sotva minuta denně. Oproti tomu na Facebooku a Instagramu lidé prosurfují v součtu až 2 hodiny denně. To je obrovský rozdíl… Logicky potom nedávají reklamy na LinkedInu skoro žádný smysl a nemohou mít takový účinek.

Na LinkedIn zasáhnete jen velmi omezenou cílovku lidí, hlavně takové, kteří používají LinkedIn pro svou práci. Mezi ně patří HR profíci, TOP management a majitelé firem.

Průměrný strávený čas na soc. sítích

Ještě několik čísel ze sociálních sítí

Podobně to je s tím, když firmy na LinkedIn zakládají firemní stránky a vkládají na ně příspěvky. A pak jsou lidé z firem překvapení, že pro nábor nejsou efektivní, mají málo reakcí a tak dále. Pro firemní obsah naopak dává smysl Facebook a Instagram. V řadě statistik vychází dokonce Instagram při budování značky pro firmy ještě lépe než Facebook.

A když vám bude někdo argumentovat, že má LinkedIn v ČR více uživatelů (1,3 mil.) než Instagram (1,2 mil.), může to být pravda. Jenže jednak je důležitější aktivita, druhak tempem růstu Instagram každou chvílí LinkedIn v celkových číslech překoná (nebo již překonal). 🙂

Mohlo by vás také zajímat, proč kampaně přes Instagram a Facebook jsou stále oblíbenější a firmy přes ně získávají kvalitnější tzv. „pasivní“ kandidáty. Více popisuje tenhle článek.

Nábor přes sociální sítě je velké téma. V řadě firem významně doplňuje nebo i nahrazuje nábor přes tradiční pracovní katalogy (job boardy). Na tohle téma jsme s Matějem Matolínem připravili na jaře školení Digitální HR, které se beznadějně vyprodalo za pár dní. Teď chystáme druhé kolo, pokud vás zajímá nábor přes sociální sítě, rezervujte si s předstihem místo zde >>

  • blaznivy_ajtak

    Mě přijde, že dneska fungují skoro výhradně personálky, poslední práce jsem sháněl jenom přes ně. Pro mě jako uchazeče má personálka nesmírnou výhodu ve filtrování nabídek, obešlu pár životopisů do personálek, a oni se pak sami ozývají s relevantními nabídky, které částo zaměstnavatel ještě ani nestihl inzerovat.

    Navíc personálka kolikrát uhladí celý ten proces náboru. Ono to i něco říká o zaměstnavateli – ve zkratce: „nemám čas, dám prachy“, což je pro mě velmi pozitivní signál…



Štítky článku: | |