Menu

Silvestrovske shrnuti roku 2013

2 minuty čtení

Podobne jako loni, opet jsem pripravil kratke bilancovani uplynuleho roku.

5DM
– FINANCE – predbezne to vypada na trzby z prodeje leadu a trafficu kolem 19M Kc (vs. 10M Kc o rok drive)
– OCEKAVANI – cilil jsem na 20M Kc a 100% mezirocni narust, to se bohuzel nepovedlo – koncem roku jsme sledovali zpomaleni v nekterych LeadGen vertikalach
– STRATEGICKY – letosni rok vnimam jako stabilizacni – pomerne solidne jsme se etablovali na trhu, zaciname byt pro klienty, partnery i konkurenty myslim docela dobre citelny hrac
– RUST – firma i nadale roste organicky, bez investorskych penez – s investory jsme v prilezitostnem kontaktu, prodej zadneho projektu neni uplne na poradu dne
– HR – navysili jsme vyvojovou kapacitu (interni i externi), pocet lidi 5DM tymu se pohybuje kolem stop-stavu – ve 2014 planuji prijmout max. 1-2 nove kolegy, predevsim chci dale investovat do rozvoje naseho 5DM tymu

TopTrack
– NOVINKA – asi nejvyznamnejsi projekt ve 2013 – od nuly jsme postavili vlastni ecommerce reklamni system
– START – projekt jsme spustili v beta verzi v unoru a v breznu jsme presli do ostreho provozu
– PLAN – podarilo se nam splnit plan a po pul roce TopTrack prekonal hranici 1M Kc v mesicnim obratu a pred Vanoci zajimave rostl dale (v rustu koukam od 25.12. solidne pokracuje)

TopSleva
– POZICE – pohybujeme na hranici dvojky a trojky na trhu, investujeme spoustu prostredku do dalsiho rustu
– POCET UZIVATELU – koncem roku jsme prekonali hranici 300K registrovanych uzivatelu, navstevnost se pohybuje v radu stabilnich desitek tisic lidi
– VYVOJ – obrovsky kus prace se udelal letos ve vyvoji – mraky produktovych vylepseni, novy vernostni program, vyznamne vylepseni administrace a mechanismu pro vyhodnocovani marketingovych kampani

Inspiruje mě řada věrnostních programů na trhu. Do segmentu věrnostních programu jde řada chytrých hráčů, internetové firmy i banky. Věrnostní program pro své klienty spustila například Česká spořitelna. Nazvala jej iBOD Česká spořitelna a nabízí v něm odměny za nákupy a používání služeb.

LeadGen
– POV – porad slape vyborne – konkurence v online POV roste, tezime z nasi vyhody proti LeadGen konkurenci, ze neprovozujeme zadneho vlastniho brokera pojisteni a muzeme si vyjednat nejlepsi podminky
– ENERGIE – bohuzel sledujeme utlum ve vertikale Energie, ktera ve 2012 fungovala docela dobre
– NOVE VERTIKALY – rozjela se slusne vertikala Stavba, ostatni veci jsou zatim moc cerstve pro detailnejsi vyhodnoceni a dale na nich pracujeme
– KLIENTI – v LeadGenu relativne hodne potencialnich partneru a ucastnim se rady schuzek, ale neni uplne snadne nastavit dlouhodobe funkcni win-win vztah (v rade pripadu narazime na znacnou citlivost klientu na ceny leadu/trafficu, klienti bohuzel nekdy maji nespravny pocit, ze internet je levny reklamni kanal)
– VYSLEDKY – z meho pohledu jsme v LeadGenu uplne nevytezili potencial oboru a s vysledky jsem spokojeny tak na 50%, osobne mam zajem se na LeadGen ve 2014 vice zamerit

AffiliateClub
– VYSLEDKY – rok 2013 byl rok zamereny na rozvoj obchodu 5DM.cz a internich procesu a bohuzel podle ocekavani nebyl moc prostor na rust naseho affiliate bizu
– PLAN – affiliate je pro nas 1 ze 2-3 hlavnich priorit pro 2014, chystame nove technicke reseni, nove affil programy, mame zajem eduktovat nove mlade affily (lidi z VS, predavat know-how lidem v affiliate komunite, atd.)

PLAN PRO 2014
– FIRMA – v unoru oslavime 3 roky od zalozeni 5DM.cz a zaroven mi bude 30 – to si asi rika o mejdan 🙂
– PRIORITY –  pokracovat v rozvoji a rustu TopSleva a TopTrack a zaroven: 1./ rozvijet AffiliateClub, 2./ zamerit se na obchod v LeadGenu, 3./ reflektovat aktualni trendy s mobily a tablety
– PRILEZITOSTI – novy ecommerce projekt (ve stadiu pred podpisem smlouvy) + investicni prilezitosti (brzy zverejnim nabidku pro zajemce o spolupraci)
– TYM – lidi ve firme jsou pro me vzdy priorita #1 – firma je o lidech, tak i ve 2014 se chci hodne venovat nasemu tymu, protoze to je mozek i srdce kazde firmy 🙂

Poslední aktualizace: 31. 12. 2013