Menu
Solidní start roku v Tipli, 120 % meziroční nárůst obratu během ledna a února

Solidní start roku v Tipli, 120 % meziroční nárůst obratu během ledna a února

3 minuty čtení

Kompletujeme čísla za první dva měsíce letošního roku na pravidelný board meeting s kolegy akcionáři portálu Tipli.

Máme za sebou 2 měsíce roku 2019 a můžu říct, že start nového roku se dost povedl. Pokud se nic nepokazí (ťuk ťuk ťuk), bude 1Q19 z pohledu růstu historicky absolutně nejlepší kvartál v Tipli po všech stránkách.

V lednu a opět v únoru vyrostl Tipli obrat o 120 % meziročně. To je cíl, který jsme si odsouhlasili s managementu, na který v růstu míříme. Tak vše v pořádku. 👌 Jinou ambici mít nemůžeme, protože jinak těžko překonáme 100 miliónů korun v ročních tržbách z affiliate a prodeje reklamy.

Tip: Jak jsem dříve naznačil, portál Tipli se dostal mezi 500 největších webů v ČR a SR, konkurence s velkým odstupem až v druhé tisícovce.

Úskalí růstu, narážíme na limity IT infrastruktury

Nicméně ten růst má i své složitější stránky. Často vychází z toho, že portál Tipli je stále velmi mladá firma. Máme za sebou jen něco lehce přes 2 roky na trhu a spoustu věcí teprve ladíme a získáváme nové zkušenosti.

V tuhle chvíli například narážíme na limity naší IT infrastruktury, která je teď podrobena takové zátěži, jako nikdy předtím. Ve špičkách máme několik tisíc lidí online na webu, náš addon každou minutu zpracovává velké stovky requestů, denně server zpracuje milióny requestů. To už nejsou úplně malá čísla pro původní startup infrastrukturu, která od startu neprošla nějak zásadní změnou. To teď měníme.

V tyto dny proto finishujeme tendr na nové serverové řešení, které jsme úmyslně radši dost naddimenzovali, abychom podobné starosti nějakou dobu nemuseli řešit (nejspíš).

Stále více kampaní mimo internet

Dostávám od lidí zprávy, jak slyší reklamy Tipli v rádiu nebo vidí některé z našich offline kampaní. To je jedna ze zásadních novinek Tipli.

K našim tradičním online kampaním, díky kterým jsme vyrostli na současná čísla, přidáváme postupně stále více offline kampaní. Jak se daří vyhodnocovat tyto kampaně, otevíráme rozpočtové „kohouty“ i pro offline. I když s mým skřípěním zubů, nejsem velký fanoušek offline kampaní, protože měřitelnost je dost omezená ve srovnání s onlinem. V naší pozici jedničky na trhu, která chce urvat celý trh pro sebe, tak je potřeba dělat skoro všechno. Bylo mi na číslech vysvětleno, že peníze se do offline také vyplatí investovat a na čísla já slyším. 🙂

Sestavili jsme si pro offline kampaně tým, který má zkušenosti s offline kampaněmi pro podobné internetové projekty jako Tipli. Podle zkušeností těchto našich kolegů, kteří utrácí za offline kampaně pravidelně desítky až stovky miliónů korun ročně, tak tyto kampaně nelze dělat v malém. Pro efektivní offline kampaň nového projektu typu Tipli je potřeba dostat se na velký zásah – aby lidi měli brand na očích v potřebné frekvenci.

Je to trochu kapacitně a finančně náročné tenhle náš posun k offline kampaním, nicméně věřím, že jsme si sestavili na offline kampaně skvělý tým a ten efekt už začínáme vidět v číslech a růstu.

HR okénko s příležitostí pro tebe

Jak je na vidět na číslech a cílech, firma roste a mění se. Jak jsme uvedl, Tipli vnímám jako mladou firmu. Jenže v online prostředí vše běží rychleji. Naše 2 roky na trhu můžou být jako 5 let v tradičním businessu. Při růstu se mění jednotlivé pozice lidí a řada nových pozic vzniká.

Mám tady výzvu, pokud se chceš posunout v kariéře dále:

Napiš email, pokud máš zájem podílet se na růstu e-commerce štiky Tipli a společně pracovat na důležitých a zajímavých projektech a úkolech. Můžeš rozšířit své zkušenosti, budeš ponořen přímo v businessu a zároveň získáš dost svobody (kompetence, homeoffice, flexibilita, atd.).

Budu se těšit.

Poslední aktualizace: 08. 03. 2019