Menu
Spousta volných pracovních míst, přesto 39 % zaměstnanců není spokojených

Spousta volných pracovních míst, přesto 39 % zaměstnanců není spokojených

2 minuty čtení

Ekonomika šlape, je spousta volných pracovních míst. Získávat zaměstnance je stejně těžké (nebo někdy i těžší) jako získávat zákazníky. Opravdu jsou ale všichni na svých pozicích tak spokojeni, aby se nezajímali o změnu zaměstnavatele?

Téměř milion lidí chce změnit práci

Současná nezaměstnanost u nás je podle ČSÚ 3,4 %. To znamená, že má práci každý, kdo chce pracovat. Firmy při náboru proto musí primárně cílit na lidi, kteří z různých důvodů mají zájem změnit svou práci.

Podle průzkumů se až 12 % zaměstnanců aktivně snaží změnit své současné zaměstnání. To je v přepočtu skoro milion lidí, kteří by chtěli jinou práci a snaží se ji najít.

Čísla dále říkají, že 39 % zaměstnanců je nespokojených, ale pouze polovina z nich (1,7 mil. lidí) se rozhoupe poslat někam například strukturovaný životopis. Naopak jen 14 % zaměstnanců je tak věrných, že práci nezmění. (zdroj)

Velké množství lidí v ČR by rádo změnilo zaměstnání. Nespokojených zaměstnanců je v tuto chvíli až 39 %.

Expert Rainer Strack tvrdí: „V roce 2030 budou mít největší světové ekonomiky otevřeno více pracovních pozic, než dospělá síla dokáže pokrýt.“ V tuto chvíli to tak ale není. Znamená to, že výhled pro firmy není úplně pozitivní a firmy budou stále více řešit zaměstnance – kde je získat, jak je onboardovat, jak je motivovat, vést a rozvíjet.

Změna práce a kariéra snů

S VímVíc.cz se snažíme vnést na pracovní trh více transparentnosti a přicházíme s hodnocením zaměstnavatelů. Čísla jsou dost zajímavá, za první měsíc máme přes 1000 hodnocení firem a to jsme ještě skoro nezačali.

Po prvním měsíci se ukazuje, že rozdíly mezi firmami jsou poměrně významné. Pěkně to je vidět například v Retailu mezi firmami jako Lidl, Ahold (Albert) a Tesco. Každá z firem má kolem stovky hodnocení a Lidl s hodnocením 4,6 z 5 vyniká mezi konkurenty.

Společnost Lidl získala na VímVíc.cz už 150 hodnocení. S průměrnou známkou 4,6 vyniká jako zaměstnavatel ve svém oboru.

Firma by měla ukázat svou vizi a firemní kulturu

Přinést na pracovní trh více transparentnosti je jednou z hlavních vizí VímVíc.cz. Nabízíme vzdělávací obsah ve formě online kurzů. Lidem nabízíme možnost vybrat si práci, kde budou spokojeni. V práci totiž trávíme třetinu života, a proto je klíčové mít dobrou práci a budovat kariéru.

Firma získává možnost založit si svůj firemní profil a ukázat, jakým směrem se ubírá, jaká je její kultura a jakou vizi má do budoucna. Díky tomu může uchazečům odkrýt black-box, ve kterém se většina firem nachází a touhle tajemnou „rouškou“ odrazuje potenciální kandidáty.

Firma může popsat pracovní prostředí, lidi v nebo jak se připravit na pracovní pohovor. Tím pomůže uchazečům překonat bariéru spojenou s nějakou mírou nejistoty při výběru nové práce. Část lidí se potřebuje ještě před pohovorem ujistit, že dělá správný krok. Potom pracovní pohovor a zvažovaná nebo probíhající změna není pro ně tolik stresující.

Před námi je ještě spousta práce. Český pracovní trh se velmi rychle mění a bude se ještě hodně vyvíjet podle toho, jak se proměňuje způsob práce a jak do firem nastupují technologie. Změny na pracovním trhu ale vnímáme jako příležitost a s VímVíc.cz u toho všeho chceme být!

Poslední aktualizace: 10. 07. 2017