Menu
Srovnání cashback portálů a slevových kódů – vyplatí se?

Srovnání cashback portálů a slevových kódů – vyplatí se?

2 minuty čtení

Na Twitteru padl dotaz ohledně srovnání cashback portálů a slevových kódů. Často se vyjadřuji k naší práci na cashback portále Tipli. Byl jsem přizván do diskuze, ať se k tématu vyjádřím. Nerad bych byl mluvčí cashback portálů, moje odpověď ani určitě neplatí pro všechny cashback portály. Můžu především popsat naší zkoušenost a náš pohled z cashback portálu Tipli.

Dotaz Petra Kováčika z agregátoru slev Skrz.cz

Konkrétně k srovnání cashback portálu a slevových kódů

Cashback portály nenabízí slevu. Pokud by zákazníci měli zájem o slevy, tak by na cashback portálu Tipli byli zklamaní. 😇 Na Tipli se platí plná cena. Když se zákazník rozhodne si zboží nechat nebo využít službu, potom dostane odměnu/cashback. Na Tipli nepomáháme šetřit. 🙈 Učíme lidi utrácet. To je naše práce. 💸‬

Cashback portál Tipli je nástroj/platforma k oslovení 500.000+ zákazníků. A to číslo roste rychle dále. Tohle je číslo po 1,5 roce provozu. Za kvartál získáme na Tipli nových 100-150 tisíc registrovaných uživatelů. Přes Tipli je možné aktivně podpořit marketingové akce za % z tržby – mailing, SMS kampaň, DM, bannerová kampaň, PPC, content, atd. Tj. Tipli je kanál pro podporu komunikace, distribuci akcí, incentiv, atd.

Podle diskuzí s klienty využívající cashback nejlépe funguje, když se na cashback portál dívají jako propagační a komunikační kanál. Navíc nutno zohlednit, že cashback portály nejsou stejné. To je jako, kdyby se kanál „televize“ nebo „rádio“ bral jako jeden. Jsou pro propagaci dobré televize a rádia a některé z nich jsou naopak pro propagaci nesmyslné a je to jak házet peníze z okna. Stejné to je u cashbacků.

Tzn. cashback je z pohledu eshopu další marketingový kanál – je potřeba s ním naložit jako s každým jiným – umět jej dobře změřit, zanalyzovat a vytěžit z něj maximum. Jak říká jeden můj známý: „Někomu se vyplatí inzerce na Facebooku nebo v televizi, někomu ne. Důvodů je hodně, může to být, že to pro tu firmu nemá smysl a nebo to třeba neumí.“

To jsem vpodstatě říkal i klukům kteří u nás affil řeší – pokud už na cashbacku jsme, tak je důležité ten kanál vytěžit a nebýt tam pouze slepě zalistovaný mezi dalšími x eshopy, to se pak asi nevyplatí nikomu.

Na závěr příběh – můj víkendový nákup nového kočárku pro našeho prcka. Dle recenzí holek na eMimino jsme s manželkou vybrali kočárek Valco za 11.000 Kč. Podívali jsme se na cashback portál Tipli do sekce děti a z obchodů s cashback odměnou jsme vybrali naše love brandy, které známe z Tipli. Nakonec jsme nakoupili na Feedo, protože Pilulka ten vybraný kočárek tuším neměla skladem. V neděli objednáno, v úterý v noci smontováno. Cashback kolem 200 Kč.

Poslední aktualizace: 23. 08. 2018

Našli jste chybu?