fungovani-medii

Takhle fungují média: Český projekt dobývá svět

1 minuta čtení

Mám nastavené nějaké notifikace pro sledování, co se děje v cashback oboru. Chodí mi do mailu upozornění, když se objeví nový článek na cashback téma.

V souvislosti s cashbackem se v poslední době objevují titulky jako: “Účtenková loterie nečekala na Babiše. Český projekt dobývá svět“.

Články referují o cashback portálu RedCrox, který se snaží prorazit se svým atypickým modelem kombinujícím cashback a sázky. Jde o společnost, které se podařilo nějakým způsobem získat na crowdfunding portále Fundlift 4,7 mil. Kč.

Projekt RedCrox vznikl koncem roku 2013. Za těch několik let existence se návštěvnost podle dat SimilarWeb pohybuje kolem 8.000 návštěv měsíčně. Data ze SimilarWeb je potřeba brát s rezervou, jde o hrubé odhady se vším dobrým i špatným, co k tomu patří. Nicméně rámcově jsou poměrně dobrý ukazatel a často SimilarWeb využívám.

Podle dostupných dat a aktivity na sociálních sítích to vypadá, že to zatím s tím dobýváním světa až tak žhavé nebude. Spíše bych řekl, že v RedCroxu najali opravdu solidní PR tým.

Pro srovnání porovnám data RedCroxu proti mému 7 měsíců starému projektu Tipli. Graf na SimilarWeb ukazuje u Tipli.cz nějakých 270.000 návštěv měsíčně v ČR. A k tomu je potřeba připočítat dalších 150.000 návštěv na Slovensku a v Polsku. A to si pořád myslím, že rosteme strašně pomalu a s týmem každý den řeším, že chci růst rychleji a agresivněji.

Tolik jen k tomu, jak v některých případech fungují média. Je opravdu potřeba servírované informace pečlivě ověřovat.



Site Footer