Trapné pracovní inzeráty: Jak se jim vyhnout

1 minuta čtení

Na sociálních sítích jsem narazil na zajímavý postřeh od Petra Šimečka, proč jsou z jeho pohledu dnešní pracovní inzeráty trapný. Podle něj je kámen úrazu v tom, že je píšou neangažovaní lidé, kteří nerozumí dané pracovní pozici ani lidem, které pro firmu hledají.

Problém je v tom, že lidé nestojí o šablonovitou nabídku, která je navíc jedna jako druhá. Místo toho, aby inzeráty psali headhunteři a recruiteři, kteří firmu neznají, je lepší, když je napíší přímo šéfové. Ti dobře vědí, jací pracovníci dosahují u nich v týmu nejlepších výsledků, jaká je jejich motivace pro firmu pracovat a jak se rozvíjí jejich dovednosti a kariéra.

Je důležité se vyhnout frázím jako „úžasný kolektiv“ a „sick days„. Jakou můžete čekat kvalitu odpovědí ze strany kandidátů a jak budou vyladěné motivační dopisy, když inzeráty jsou jeden jako druhý. Místo toho je podle Petra dobré zaměřit na informace typu:

  • jací jste a jak fungujete uvnitř
  • co vás baví (my třeba rádi hrajeme stolní fotbálek)
  • jaké máte lidi v týmu a kdo je váš zákazník
  • s čím potřebujete pomoct a co je vaším pracovním snem
  • vlastnosti lidí, které hledáte

Petrův článek doporučuji každému, kdo ve firmě řeší HR. Je tam několik zajímavých podnětů a věcí z k zamyšlení. Celý článek najdete tady.



Štítky článku: | | | |