#VímVícReport 1 – konkrétní shrnutí práce na projektu

3 minuty čtení

Mile mě překvapil zájem o moje pravidelné roční shrnutí úspěchů a failů. Podobná shrnutí jsou oblíbená. Každý rok přemýšlím, jestli je podobný zájem také o průběžné bilance – konkrétní výsledky, používané nástroje, postupy, produktová vylepšení, marketingové strategie, výsledky, atd. Podobné články v ČR moc nevídám a zatím nevím, jestli to je nezájmem o průběžná shrnutí nebo spíše českou vlastností tutlat věci pod pokličkou.

Domluvil jsem se s týmem VímVíc.cz, že mi pomohou připravit jednou měsíčně velmi konkrétní bilanci projetku. Jednou měsíčně zde na blogu publikuji podrobný článek s celou řadou interních informací, protože tím možná pomůžeme dalším startupům a online nadšencům. Rádi pomůžeme dalším podobným bláznům jako jsme my, co se pouští do divokých vln online businessu. 🙂

Pokud vás podobné shrnutí zajímá, dejte mi vědět zde pod článkem v komentářích, na sociálních sítích nebo mi pošlete email. Budu vyhodnocovat zájem a pokud bude zřejmý zájem o průběžné bilance, budeme v nich pokračovat.

Aktuálně mám pro vás shrnutí VímVíc.cz za prosinec.

1. Marketing/Obchod/Produkt

  • 11 nových kurzů, dalších 15 v pokročilé fázi přípravy/rozjednání
  • proběhla business snídaně s Petrem Michlem, šéfredaktorem Marketing Journalu
  • příprava komunikace na lektory – newslettery – na tuhle komunikaci používáme MailChimp
  • spuštění pilotních Facebookových kampaní
  • probíhá analýza klíčových slov pro PPC kampaně

Kapitola zdarma

  • implementovali jsme funkci „Kapitola zdarma“ – taková „ochutnávka kurzu“, cílem je růst konverzního poměru díky vymazání black-boxu před nákupem
  • aktuálně nabízí kapitolu zdarma asi 10 kurzů, cílem je mít kapitolu zdarma u všech kurzů

Struktura marketingových kampaní

  • připravili jsme strukturů kampaní, která rozděluje konverzní cíle na získání leadu/kontaktu a prodej
  • v kampaních akcentujeme kapitolu zdarma, pomocí remarketingu cílíme na uživatele prodejními kampaněmi
  • k otestování je stále mnoho formátů včetně videa

A/B testing

  • zásadní prvek ovlivňující všechny kanály – nasadili jsme Optimizely – umožňuje bez většího čerpání technických zdrojů v interaktivním editoru editovat stránku a připravovat si tak snadno základní testy (běží zatím 2 testy)
  • na jiném projektu testujeme ještě podobný nástroj VWO, který se zdá nyní být o něco lepší – na první pohled nabízí lepší možnosti pro přípravu testů a integraci dalších služeb. Zdá se také více UX friendly – nenabízí tarif zdarma, takže musí být schopni nabízet něco navíc, jinak by tohle nedělali pravděpodobně…
  • pro sledování konkrétního chování uživatelů při procházení webu jsme nasadili Inspectlet – zaznamenání uživatelských scénářů a heatmap – naše první dojmy jsou zatím pozitivní

Redesign

  • připravujeme redesign výpisu všech kurzů – větší prostor pro obrázky a výpis dalších informací jako počet studentů, tagu (kapitola zdarma, novinka, bestseller) a dalším

Affiliate

  • nasadili jsme partnerský affiliate program, kde pomocí referenčního odkazu jsme schopni sledovat, jaký uživatel se registruje nebo provede objednávku skrze tento odkaz
  • zatím affiliate běží v privátním režimu – zapojujeme partnery, kteří si aktivně zažádají

2. Vývoj

  • pro monitoring serveru jsme nasadili New Relic nástroj, který umožňuje sledovat odezvu aplikace a čerpání zdrojů na serveru
  • emaily v aplikaci posíláme prostřednictvím Mandrill aplikace, díky které máme i přehled o emailech, kde nás příjemce označil za spam nebo email nebyl doručen z důvodu neplatné emailové adresy – zpětnou vazbu promítáme do databáze a uživatelům v případě potřeby automaticky vypínáme další příjem emailů
  • v oblasti trackingu máme nasazené základní pixely (FB, Adwords, Sklik), napojené základní eventy pro konverzní kód FB pixelu, tj. u objednávky a při registraci, rozdělujeme audience na základě různých segmentů, napojili jsme také GA Ecommerce tracking pro lepší analýzu zdroje objednávky
  • osvědčuje se nám také pro některé úlohy používat Google Tag Manager
  • aktuálně také používáme CirceCI jako nástroj, kde spouštíme automatické testy, dále máme privátní repozitáře umístěné na Githubu a pro deploy používáme nástroj DeployBot
  • během prosince jsme nasadili první autorespondery na nové uživatele
  • do Slacku nám chodí automatický reporting – máme vyhrazený kanál „reports“, kde nám každý den v 8 hodin večer chodí přehled výkonu projektu obsahující informace o bilanci kurzů na webu, počtu uživatelů a provedených objednávek (denní, včerejší, týdenní, měsíční a celkový výkon)
  • do Slacku chodí automaticky také průběžný reporting – každé dvě hodiny nás náš „vimvic-bot“ informuje o provedených objednávkách v posledních dvou dvou hodinách (včetně podrobných informací o zdroji objednávky)

Co na první #VímVícReport říkáte? Jaký typ informací je pro vás nejvíce zajímavý a pomůže vám?

  • Určitě piš reporty dál 🙂

    Velmi mě zaujalo, nakolik to berete jako tech projekt. Přijde mi že máte ještě složitější architekturu, než mám já v SupportBoxu. A to je asi tak 10x složitější záležitost.

    Je nějaký důvod, proč to děláte tak složitě? (očkávám, že odpověď bude růst do budoucna atd.) Proč se soustředíte tolik na technologii a ne na produkt? Nebylo by lepší začít super produktem, za který by vám zákazníci rvali ruce a který lze snadno postavit s 10x jednodušší architekturou (osobně jsem schopen spustit nový kurz za 2 dny s nulovými náklady). A až bude projekt dělat xxx.xxx / měsíc, tak se teprve pouštět do tvorby takovéto platformy?

    • Ahoj Mário, děkuji za zpětnou vazbu. Určitě dobré komentáře k zamyšlení. Supr konstruktivní kritika. 🙂 Už na začátku jsme zaznamenali poměrně výrazný zájem ze strany uživatelů a lektorů a bereme od začátku VímVíc.cz hodně vážně. Koncem loňského roku jsme rozjely prodeje a teď koukáme dopředu, aby řešení VímVíc.cz ustálo velké množství kurzů, uživatelů i mega traffic. VímVíc.cz rovnou stavíme jako velký projekt. Máme poměrně jasný plán funkcionalit a chceme mít jistotu, že to platforma ustojí. Souhlas, že to má svoje výhody i nevýhody.

  • Otto Kočí

    Ahoj Michale, tedy: díky moc za sdílení, je to velmi inspirující nahlédnout pod pokličku co děláte ve vývoji, marketingu atd a s jakými nástroji řešeními 🙂

    • Ahoj Otto, děkuji moc za komentář. Jsem rád, že tě report zaujal. Baví nás být transparentní. 🙂

  • Petra Mikulášková

    Reporty jsou super. Co bych ještě nasadila je online chat. Při prodeji ebooků se mně dost osvědčuje. Pokud již má někdo zájem, tak řeší nějakou drobnost a zeptá se na chatu.
    Používám https://www.smartsupp.com/cs/ a má i nahrávání obrazovky, tak se mně to lépe „páruje“. Než to mít v dalším nástroji.

    • Ahoj Petro, moc děkuji za podporu a zájem. Úplný souhlas, že online chat dává smysl. Máme ho pár dní v TODO a tento týden věřím nasadíme. 🙂

Site Footer