Menu
Vítězem voleb jsou „nová média“

Vítězem voleb jsou „nová média“

1 minuta čtení

Volby za námi. K politice se nechci vyjadřovat. Na to je spousta lidí mnohem lepších.

Transparentní účet „prásknul“, že jsme se Stario Agency pomáhali s digitálem jedné ze stran, která je považována za dílčího vítěze voleb.

Pro mě osobně jsou výsledky voleb jen potvrzením toho, co je zřejmé z voleb ve státech na západ od našich hranic. Sociální sítě mohou významně pomoci k dobrým výsledkům ve volbách.

Vypadá to, že všichni hlavní vítězové voleb pracovali minimálně velmi dobře se sociálními sítěmi. Oblepit republiku billboardy už nestačí. Kontaktní kampaň je určitě stále důležitá. Jenže bez její „vytěžení“ přes sociální sítě dosáhne kontaktní kampaň jen zlomku svého potenciálu.

Pro připomenutí aktuální čísla. Na největší sociální sít Facebook se u nás každý den přihlásí přes 3,7 mil. uživatelů a stráví na této sociální sítě desítky minut. Každý den!

V kombinaci s tím obrovským množstvím dat o uživatelích jsou sociální sítě neskutečně účinný marketingový nástroj, když se s nimi pracuje dobře. Umožňují naprosto přesné cílení kampaní a jejich precizní vyhodnocování.

Sociální sítě mají i svou stinnou stránku. Poměrně dobře se dají také zneužít populistickými a extrémistickými stranami. To bohužel také není výjimkou.

Osobně vidím největší přínos kampaní na sociálních sítích právě v práci s daty. Když se data správně vyhodnotí, slouží k úpravám marketingové komunikace a zvýšení její razance. Ladí se a využívají se sdělení, která prokazatelně rezonují s cílovou skupinu.

Cover fotka ukazuje moment, kdy vítěz voleb děkuje svému marketingovému týmu a nešetřil superlativy. Marketingovou komunikaci měli postavenou z velké části právě na sociálních sítích.

Poslední aktualizace: 23. 10. 2017