Menu
Zákulisí portálu Tipli – a růstu na 335.000 uživatelů za 15 měsíců

Zákulisí portálu Tipli – a růstu na 335.000 uživatelů za 15 měsíců

6 minut čtení

Cashback portál Tipli získal za 15 měsíců provozu 335.000 uživatelů. Směřujeme k tomu, ať jsme co nejvíce součástí procesu každodenního nakupování na internetu – to je na Tipli náš cíl. Nabízíme cashback z nákupů na internetu, články o nakupování, kupóny a slevové akce.

Posílili jsme náš hvězdný tým vývojářů a pracujeme na přidání dalších businessových kategorií a některé už současné kategorie mnohem podrobněji rozpracujeme pro zvýšení přínosu pro uživatele i naše obchodní partnery. Letos se toho hodně stane na produktu i v marketingu.

Taková malá ochutnávka jedné z letošních kampaní je miliónová soutěž Tipli. Tady fotka, když dorazila první várka dárků do soutěže – 50 ks tabletů. 🚚📦 Další dárky jsou na cestě. Miliónová soutěž Tipli je jeden z našich letošních trumfů v marketingu. Bude to sice stát dost peněz, jenže tyhle peníze přes dárky dáváme našim uživatelům a ti si zaslouží jen to nejlepší! 😍❤️

Na Tipli pracuje 35 lidí po 1 roce od startu projektu

Na Tipli pracuje dohromady 35 lidí především v IT, marketingu, PR a péči o zákazníky. Všechny tyhle části firmy mají pro nás velký význam. Osobně dávám hodně velký důraz na správnou komunikaci se zákazníky. Na našem helpdesku, livechatu i facebookových stránkách to žije a jediná možnost, jak se o své uživatele správně starat, je řešit jejich komentáře a požadavky rychle, efektivně a zdvořile. Neméně důležitá je i správná komunikace s našimi obchodními partnery a udržování dobrých vztahů s nimi. S růstem získáváme stále větší pozornost našich partnerů a hledáme možnosti, jak jim pomoci v plnění jejich obchodních cílů.

V obojím je zásadně důležité mít lidi, kteří umí empaticky komunikovat a proaktivně hledat řešení místo hledání problémů… Podle toho se snažíme upravovat pracovní pohovory, ať hledáme proaktivní lidi, co mají zájem vyhledávat příležitosti s prostor pro zlepšení. To je z mého pohledu důležité. Jsme mladá firma a obor online cashbacku je v regionu (ČR, SK, PL a další státy) stále v plenkách. Potřebujeme lidi, kteří se nebojí příležitostí a výzev.

Správnými lidmi se zdravým nábojem, energií a dobrými nápady to teprve začíná. Když už je máte je potřeba s nimi umět pracovat. Komunikace v týmu, organizace úkolu a sledování progressu jsou klíčové. Co s entuziastický lidmi, když nejsou organizovaní a neví, kam směřují?

Na vedení projektů máme Basecamp a Asanu

Pro tyto účely využíváme několik užitečných nástrojů. Pro vedení projektů je centrem správně nastavený a udržovaný Basecamp, který umožňuje obecnou komunikaci a rozdělování úkolů do TODO listů. Důraz dávám na část „správně nastavený a udržovaný“ – když nedáte nástrojům jako Basecamp potřebnou hygienu z pohledu nastavení projektů, tasků a jejich pročišťování, tak i podobně špičkový nástroj jako Basecamp je k ničemu.

Pro složitější projektové vedení a sledování některých pokročilejších tasků používáme simultánně také nejnovější verzi Asany, na níž sledujeme workflow. Asana umožňuje pro každý workspace nastavit odlišný workflow podle toho, jaký je pro něj nejvhodnější.

Velkým plus těchto aplikací je také jejich transparentnost – máme přehled o tom, jak jsou jednotlivé úkoly rozdělené, kdo za ně odpovídá, kdo se na nich podílí a kdy mají deadline. Můžeme se navzájem učit ze svých přešlapů a během pár vteřin dohledáme způsob nápravy, co už jsme jednou udělali špatně. Není průšvih dělat chyby, průšvih je chyby opakovat.

Na komunikaci v týmu máme Workplace

Na Tipli používáme celou řadu chytrých nástrojů pro komunikaci se zákazníky i v týmu. Efektivně nás doprovázejí během dne a fungovat bez nich by bylo složité. Neobejdou se pochopitelně bez jistých finančních nákladů, ale to, co nám ušetří, se nám násobně vrací.

Rychlou komunikaci v týmu potom obstarává jednoduchý Workplace. Přešli jsme na Workplace teď v lednu ze Slacku, který jsme používali 3 roky. Pro mladý tým našeho cashback portálu je Workplace naprostá pecka – lidi se pohybují pro ně známém rozhraní Facebooku. Přitom se jedná o kompletně oddělenou verzi pro firmy, takže nejsou nějaké problémy sdílení soukromých profilů – pro Workplace se vytváří úplně nový profil.

Workplace umožňuje soukromé konverzace a také vlákna skupinových konverzací. Nedocenitelný je při komunikaci jednotlivých týmů – například při překlápění obsahu a kampaní mezi týmy pro jednotlivé země, v kterých s Tipli působíme – tj. mezi Tipli.cz, Tipli.sk a Tipli.pl. Na Workplace jsou všichni snadno dostupní a online.

Pro tracking času jsme loni používali Toggl, který umožňuje sledovat, kolik času vynakládáme na jednotlivé úkoly a různé oblasti projektu. Nyní jsme přešli na o něco jednodušší Tickspot.

Výhoda všech nástrojů je jejich intuitivnost – i nováčky jsem schopni zaškolit do jejich bezproblémového používání během pár hodin. A protože jsme tým z velké části mladých lidí, kteří s technologiemi vyrůstají od malička, je snadné se adaptovat na cokoli nového – proto také neustále něco nového zkoušíme a hledáme si nevyšlapané cesty. Příkladem zmíněný Workplace.

Podle mé zkušenosti, kdo stojí v online prostředí na místě nebo se jen soustředí na konkurenci, je odsouzený k jistému konci. V online prostředí je skoro povinnost hledat příležitosti k růstu.

Lidi v týmu jsou srdcem celé firmy

V jednom z mých článků jsem se zabýval klíčovými kritérii pro úspěch startupu. Mezi těmito kritérii obsadil pracovní tým hned druhé místo. Vzhledem k tomu, že máme rozpracovaných více projektů najednou, nelze lidi v týmu neustále kontrolovat a řídit každý jejich krok. A ani by mě to nebavilo a není to styl, který bych preferoval.

Naše firma z části funguje na holakratické organizační struktuře. Lidi v týmu dobře znají cíle firmy, kterých se snaží dosáhnout. My jim naoplátku důvěřujeme a nevyžadujeme od nich konzultaci každého jejich rozhodnutí. To ušetří velké množství času, které rozhodovací procesy zaberou a navíc tak lidi v týmu rozvíjí svou kreativitu a inovativní myšlení.

V případě, že je potřeba některé důležité rozhodnutí konzultovat, výše zmíněné aplikace a nástroje umožňují takřka nepřetržité spojení a okamžitou reakci, čímž nedochází k pracovním prostojům. Nástroje k organizaci času a lepší produktivitě jsou významnými pomocníky, nejdůležitější je pro nás výběr kvalitních lidí, kteří pracují rádi, chovají se proaktivně a jsou loajální k cílům firmy. To je u mladého projektu typu cashback portál nedocenitelné.

Mám velké štěstí, že se mi takové lidi daří získávat. Ovšem ani teď v tomto směru nelze polevit. Lidi v týmu potřebují být stále motivováni a chtějí vnímat ocenění jejich práce. Jestliže lidi v týmu cashback portálu vnímají váš respekt k jejich práci, ocení to loajalitou k firmě a také zvýšením jejího hodnocení, které má dopad na pověst vaší společnosti v očích veřejnosti.

Dobré nezapomínat na pokoru. Máme za sebou skvělých 15 měsíců silného a věřím zdravého růstu. Na druhou stranu, objevilo se v průběhu spoustu menších i větších průšvihů, které jsme museli překonat. A ono těch průšvihů ještě velké množství přijde. To k tomu patří a z velké části řešení průšvihů je moje specializace a je to věc, kterou mám ve své kompetenci a jsem za ni zodpovědný. Když těch průšvihů bude tak nějak normálně, bude to letos další supr rok! 🚀🚀

Poslední aktualizace: 11. 02. 2018